با ایران در ارتباط دائم هستیم، بایدن گام عملی برنداشته است

به گزارش وبلاگ پاییز به نقل از پایگاه لبنانی العهد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر که در حال حاضر در شهر بغداد به سر می برد، در سخنانی با اشاره به بعضی برآورد ها پیرامون طرح ابتکاری دوحه در رابطه با ایران و آمریکا، گفت: قطر تا به امروز طرحی را در مورد ایران و آمریکا و روابط آنها ارائه نکرده است.

با ایران در ارتباط دائم هستیم، بایدن گام عملی برنداشته است

بر اساس این گزارش، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی اضافه کرد: ما معتقد هستیم که بحران میان ایران و آمریکا به نفع هیچیک از کشورهای منطقه نیست. اعتقاد ما این است که چنین بحرانی، تنش ها را افزایش خواهد داد.

وی پیرامون دیدگاه کشورش در مورد توافق هسته ای ایران و کشورهای غربی نیز گفت: ما خواستار بازگشت ایران و آمریکا به توافق هسته ای هستیم. دوحه با دولت ایران در ارتباط مستمر است. ما با طرف های مختلف رایزنی می کنیم تا فضای مثبتی را در جهت احیای توافق هسته ای ایجاد کنیم. ضمن اینکه بر انجام گفتگوهای منطقه ای نیز تأکید داریم.

وزیر خارجه قطر همچنین با اشاره به سیاست های رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا و تفاوت این سیاستها با استراتژی ترامپ در قبال توافق هسته ای با ایران، تأکید کرد: تا به امروز اقدام عملی از سوی دولت جدید آمریکا در رابطه با توافق هسته ای با ایران مشاهده نشده است. قطر و دیگر کشورها به میانجی گری خود در این زمینه ادامه می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "با ایران در ارتباط دائم هستیم، بایدن گام عملی برنداشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ایران در ارتباط دائم هستیم، بایدن گام عملی برنداشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید