مبارزه با طیف گسترده ای از انواع سلاح گرم و سرد در بازی Days Gone

به گزارش وبلاگ پاییز، گیمر در بازی Days Gone قادر خواهد بود سلاحی جدید را خلق کند و از طرفی نیز با طیف گسترده ای از انواع سلاح گرم و سرد روبرو است.

مبارزه با طیف گسترده ای از انواع سلاح گرم و سرد در بازی Days Gone

به گزارش خبرنگار ، بازی Days Gone به گونه ای طراحی شده است که به کاربر اجازه می دهد خودش، آرام آرام، بتواند قواعد طبیعت وحشی را بیاموزد و از سلاح های خود استفاده کند. گیم پلی این بازی هیچ چیز عجیب و غریب و سختی ندارد. قدم گذاشتن به درون بازی هایی همچون Days Gone که در برخی جنبه ها کاملا پیروز بوده اند و در عین حال به سبب رنج بردن از برخی عیوب غیر قابل انکار، از رسیدن به صندلی یک بازی عالی و تماما لایق ستایش باز می مانند، همواره پرشده از احساس دوگانگی است. بخصوص زمانی که با اثری طرف باشیم که در نیمه آغازین دقایق گیم پلی خود، این قدر به سرگرم نمایندگی اهمیت می دهد و آن را باتوجه به جهانی که بنا ساخته است، تقدیم گیمر می نماید. Days Gone از این لحاظ عالی به نظر می رسد.

از این لحاظ که شما را با سلاح ها سرد و گرم محدودتان در جهانی بزرگ و خطرناک رها می نماید و اجازه می دهد بازیکن خودش آرام آرام، قواعد طبیعت وحشی، ولی در نوع خود منطقی آن را بیاموزد. در دل جهانی که در نقطه به نقطه اش بقا به معنای واقعی کلمه، چالشی جدی است و همواره عنصری کشنده می تواند در کسری از ثانیه دخل مان را بیاورند. بقایی که شاید درجه سختی انتخاب شده توسط بازیکن برای تجربه اثر، به اَشکالی نه چندان هوشمندانه آن را با افزایش یا کاهش روبرو سازد، ولی حتی در آسان ترین حالت هم هرگز کوهستان ها و جاده ها و جنگل های Days Gone را ترک نمی نماید.

گیم پلی بازی Days Gone

گیم پلی بازی اساسا هیچ چیز عجیب و غریب و سختی ندارد. عموما بازی های مشابه Days Gone ساز و کار ساده ای دارند و برای یاد دریافت تمامی سیستم های موجود در بازی شاید به کمتر از 20 دقیقه زمان احتیاج داشته باشید. معمولا بازی های آنلاین و استراتژیک هستند که یاد دریافتشان کمی زمان بر است. به طور کلی، Days Gone شما را در نقش شخصیت دیکن وارد جهانی خود می نماید. Days Gone یک بازی زامبی محورِ تک نفره سوم شخصِ جهان باز است که تا کنون دیده اید.

Days Gone در نوع خودش محصول ویدیوگیمی پرجزئیاتی است که دشمنی بزرگ تر از تکراری شدن را نمی شناسد. دشمنی که کاری می نماید پس از چند ساعت متوجه الگوی کاملا قابل پیش بینی و الهام گرفته از یکدیگرِ مراحلش شوید و وقتی که دیگر به خاطر پیشرفت های منطقی تان با آپگرید های صورت پذیرفته در درخت مهارت ها (که خودش در اوج سادگی یکی از بهترین عناصر حاضر در گیم پلی بازی است) ترس ابتدایی از جهانش را ندارید، حتی گاهی لذت بخشی آن را زیر سؤال ببرید. جالب تر آن که عنصر تکراری شدنِ مراحل، ابدا برخلاف اکثر بازی های مشابه، در مراحل فرعی Days Gone به چشم نمی خورد و خطوط اصلی داستان گویی آن را به سیطره خویش درآورده است.

در حقیقت مراحل فرعی بازی آن قدر از همان ابتدای کار ساده و قابل پیش بینی هستند که برای اثبات تکراری بودن، احتیاجی به گذر زمان طولانی مدت نداشته باشند. چون شاید شما در طول این مراحل وسط جاده هایی متفاوت سراغ دنبال کردنِ موتورسوار های خلافکار که برای سرشان جایزه مشخص شده است بروید یا در کمپ های مختلف و متنوعی قصد کشتن اشخاصی سودجو را داشته باشید، امادرنهایت همه چیز به دنبال کردنِ یک موتور یا کشتن مخفیانه یک انسان خلاصه می گردد و قرار نیست در نود درصد مراحل فرعی، مقابل اتفاقات خاص یا شوکه نماینده ای قرار بگیرید.

دیکن می تواند به خوبی از سیستم ساخت و ساز استفاده کند. شما می توانید به راحتی مولوتوف Craft کنید اگر منابع لازم را در اختیار داشته باشید و یا می توانید برای خود بانداژ تهیه کنید که البته پیش از آن باید مطمئن شوید که منابع مورد احتیاج را فراموش ننموده اید. البته تمامی این منابع به وفور در محیط بازی یافت می شوند و معمولا به مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد و می توان با کمی اغراق گفت، پیدا کردن تیر برای سلاح هایتان دشوارتر از ساختن مواد منجفره ای مثل مولوتوف است. خوشبختانه در بازی Days Gone طیف گسترده ای از انواع سلاح گرم و سرد گنجانده شده است.

اتفاقا به لطف همین سیستم ساخت و ساز می توانید سلاحی جدید خلق کنید. مثلا یک چوب بیسبال را با سیم خاردار ترکیب نموده و سلاحی مرگبار ایجاد کنید که برای کشتن یک فریکر فقط به سه ضربه احتیاج دارد. به صورت پیش فرض، دیکن یک چاقو در دست دارد که به عنوان سلاح سرد از آن استفاده می نماید، اما اگر در محیط چیز دیگری پیدا کنید، می توانید از آن هم بهره ببرید. چاقوی دیکن هرگز خراب نمی گردد و برخلاف بقیه سلاح های سرد، محدودیت طول عمر ندارد. سایر وسایلی که از آن ها به عنوان اسلحه استفاده می کنید طول عمر مشخصی دارند و زمانی که سلامتی آن ها از 100 به صفر برسد غیر قابل استفاده شده و روی زمین می افتند.

این موضوع در خصوص برخی از وصله هایی که به سلاح های گرم متصل می کنید هم صادق است. مثلا صدا خفه کن طول عمر مشخصی دارد و بعد از مدت زمانی، از بین می رود. در مجموع استفاده از سلاح های سرد ایده بهتری است و خطرات کمتری دارد. ایجاد صدا باعث جلب توجه می گردد و فریکر های دیگر هم به سمت شما حمله ور می شوند. به طور کلی بازی دست شما را در استفاده از مخفی کاری باز گذاشته است. می توانید بدون ایجاد سر و صدا و به حالت Crouch راه بروید. می توانید از سنگ بهره ببرید و حواس دشمن را پرت کنید و یا حتی لای گیاهان خود را قایم نموده یا پشت ماشین یا تکه سنگی مخفی شوید. از این نظر بازی به شما آزادی عمل می دهد و در عین حال می توانید راه دوم را انتخاب کنید و با مولوتوف و انواع تفنگ به جان فریکر ها بیافتید.

موسیقی و صداگذاری بازی Days Gone

موسیقی و صداگذاری دو رکن اساسی در DG هستند. از موزیک های فوق العاده این عنوان که توسط Nathan Whitehead (آهنگ ساز سری فیلم های The Purge) خلق شده ان و در لحظات خاص، می توانند به غرق شدن شما در صحنه ای خاص یاری نمایند تا صداپیشگی فوق العاده شخصیت اصلی این عنوان همه جای صحبت دارند. یکی از نکات حائز اهمیت، به کارگیری موسیقی در شرایط خاص است. شما در جهانیی آخرالزمانی قرار دارید و در اکثر موارد نیز تنها خواهید بود. این اثر برای انتقال بهتر حس تنهایی، هنگام گردش در جهان موزیک را قطع می نماید تا شما را بیشتر در حس و حال محیط فرو ببرد، اقدامی که قطعاً روی تجربه نهایی تاثیر مثبت می گذارد. Sam Witwer بازیگری که که در فیلم های هالیوودی و سریال هایی همچون Dexter و Walking Dead و حتی نسخه های متعدد از سری Star Wars ایفای نقش نموده، این بار صدای خود را به دیکن قرض داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مبارزه با طیف گسترده ای از انواع سلاح گرم و سرد در بازی Days Gone" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه با طیف گسترده ای از انواع سلاح گرم و سرد در بازی Days Gone"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید