نسخه تازه گوگل کروم با امکانات هوش مصنوعی از راه رسید

به گزارش وبلاگ پاییز، گوگل کروم، برترین و محبوب ترین مرورگر دنیا به تازگی امکانات هوش مصنوعی جدیدی دریافت نموده و حرفه ای تر و مجذوب کننده تر از قبل شده است.

نسخه تازه گوگل کروم با امکانات هوش مصنوعی از راه رسید

گوگل تجهیز محصولات سخت افزاری اش به امکانات هوش مصنوعی را کافی ندانسته و حالا گوگل کروم، محبوب ترین مرورگر خود را هم با اضافه کردن سه قابلیت مجذوب کننده و کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی آپدیت نموده است.

این مرورگر با اعلام گوگل قرار است به صورت کلی به امکاناتی بر پایه هوش مصنوعی مجهز گردد تا بدین ترتیب با بزرگ ترین رقیب خود در این زمینه یعنی مایکروسافت اج که اخیرا با هوش مصنوعی نو این شرکت هم ادغام شده، رقابت کند. البته با این تفاوت که گوگل کروم با هوش مصنوعی بارد ادغام نشده، بلکه مستقیما به چند قابلیت مجذوب کننده مجهز شده است.

این قابلیت های نو گوگل کروم فعلا به صورت آزمایشی در دسترس قرار دارند و این یعنی برای فعال کردن آن ها باید گزینه Experimental AI در تنظیمات فعال باشد. البته این تازه ابتدای مسیر برای گوگل کروم و هوش مصنوعی است و در آینده قرار است خبرهای بیشتری در این رابطه بشنویم.

یکی از قابلیت های نو کروم، Tab Organizer نام دارد که همانطور که از نامش پیداست، در دسته بندی و سازمان دهی تب ها به شما یاری می نماید. با استفاده از این قابلیت شما فقط کافی است روی یک تب باز از میان چندین تب کلیک راست نموده و روی گزینه Organize Similar Tabs (دسته بندی تب های مشابه) کلیک کنید. سپس می بینید که تب های مشابه، یکجا در دسترس تان قرار دارند.

Tab Groups شاید قابلیتی باشد که با شرح بالا به یادش افتاده باشید. این قابلیت مدت ها قبل به گوگل کروم اضافه شد اما استقبال چندانی از آن به عمل نیامد تا گوگل به سراغ Tab Organizer برود که حالا فرایند گروه بندی را اتوماتیک و بهتر و سریع تر انجام می دهد.

یکی دیگر از تغییرات کروم که بیشتر به ظاهر آن مربوط می گردد، امکان مشخص عکس، استایل، رنگ و… برای کروم است. به لطف این قابلیت نو شما این موارد را انتخاب می کنید و کروم به لطف هوش مصنوعی، به صورت اتوماتیک یک تم بر اساس آن ها می سازد. برای این قابلیت از هوش مصنوعی تبدیل متن به عکس استفاده شده که در اندروید هم شاهد حضور آن هستیم.

می رسیم به سومین قابلیت هوش مصنوعی گوگل کروم که قرار است از یک ماه دیگر در دسترس قرار بگیرد؛ Help Me Write (یاری برای نوشتن)، نامی است که گوگل برای این قابلیت در نظر گرفته و قرار است به تمام سایت های موجود در وب هم اضافه گردد.

به لطف این قابلیت نو، شما فقط کافی است روی فیلدهای متن کلیک راست نموده و گزینه Help Me Write را انتخاب کنید. حالا می بینید که می توانید به پیش نویس متن مد نظر خود دسترسی پیدا کنید. به گفته گوگل، این قابلیت برای نوشتن ایمیل یا متن آنالیز بسیار کاربردی خواهد بود.

منبع: 9to5Google

منبع: دیجیکالا مگ

به "نسخه تازه گوگل کروم با امکانات هوش مصنوعی از راه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسخه تازه گوگل کروم با امکانات هوش مصنوعی از راه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید