لن ناتیلوس، شاسی بلند متفاوت آمریکایی، عکس

به گزارش وبلاگ پاییز، لن ناتیلوس با قابلیت های نو خود اجازه می دهد که افراد بتوانند حداکثر استفاده از این خودرو را داشته باشند. از کنسول بازی گرفته تا میز کنفرانس، همه و همه در این خودرو حضور دارند و رفاه سرنشین را از همه جهت فراهم می نماید.

لن ناتیلوس، شاسی بلند متفاوت آمریکایی، عکس

تینا مزدکی: لن ناتیلوس مدل 2024 خود را روزرسانی های تازه رونمایی کرد. این به روزرسانی ها شامل two-spoke فرمان و پیشرانه هیبریدی و از همه هیجان انگیزتر صفحه نمایش پانارومای آن است که به سرنشین توانایی استفاده از هر نوع امکاناتی را می دهد.

صفحه نمایش پاناروما برای نشان دادن مجموعه ای از اطلاعاتی که راننده می تواند به دلخواه خود تنظیم کند ساخته شده است؛ در این صفحه نمایش اطلاعات مهمی مانند سرعت و نشانگر سوخت مانند بیشتر خودروها،پشت فرمان قرار دارند، اطلاعات مهم دیگر که چندان حیاتی نیستند، مانند فشار باد لاستیک، آب و هوا، ساعت و رسانه، همه در سمت راست صفحه نمایش داده می شوند.

وقتی ماشین در پارک است، راننده به بازی ها،برنامه ها و حتی به ویدئو کنفرانس دسترسی دارد. در واقع این برند قصد ساخت یک پلتفرم قابل تنظیم را دارد که بتواند در تمام وسایل نقلیه از جمله خودروهای برقی آینده قرار گیرد. به هرحال شارژ شدن خودروهای برقی بسیار بیشتر از سوخت رسانی به دیگذ خودروها زمان می برد و این صفحه نمایش بزرگ می تواند راهی برای پرت کردن حواس رانندگان خودروهای برقی هنگامی که منتظر شارژ شدن خودرو خود هستند باشد.

فرمان ماشین یا کنسول بازی؟

فرمان این خودرو که تلفیقی از مربع و دایره squircle است، یکی از راه های دسترسی به اطلاعات دیجیتالی SUV است که مجهز به d-pads (پدهای جهت نما) منطبق برای راهنمایی کنترل ها است. یک d-pad معمولاً با انگشت شست کار می نماید که می تواند مانند یک کنسول بازی جهت گیری کند. با داشتن این قبلیت مجذوب نماینده، یک آواتار بی درنگ به صورت سه بعدی روی صفحه لمسی می چرخد و با رنگ و چرخ های خودرو مطابقت دارد.

برای این برنامه، Unreal Engine که یک چهارچوب نرم افزاری است را به کار برده است که به وسیله Epic Games، مغز متفکر بازی بسیار محبوب Fortnite پیشرفته است.موضوع بازی فورد به همین جا ختم نمی گردد. این نسخه انحصاری، بازی Asphalt Nitro 2 را همراه با آواتار ماشین قدرتمند Shelby GT350R عرضه کرد. اما باید در نظر بگیرید که بازی محدود به مواقعی است که وسیله نقلیه پارک شده است و می توان روی صفحه لمسی یا با هر وسیله دارای بلوتوثی با آن بازی کرد.

بلوتوث بعلاوه اتصال صفحه کلید به صفحه نمایش را فعال می نماید و به سرنشینان خودرو این امکان را می دهد که از مرورگر نرم افزار رایگان Vivaldi استفاده نمایند که در آینده احتمالا گوگل کروم جای آن را می گیرد و اجازه برگزار کردن کنفرانس را می دهد. تمام این امکانات توانایی استفاده از این خودرو را به هر شکلی به سرنشین می دهد. بعلاوه پخش ویدیو در این سیستم تازه اکنون با برنامه هایی مانند YouTube، PBS Kids و Amazon Prime در دسترس است.

صفحه نمایش پانوراما یک نمایشگر برای نرم افزار است که اکنون در شرکت فورد پیشرفته است. به گفته ظفر رزاقی، مدیر بخش محصولات آینده، تجربیات و خدمات دیجیتال EV، چرخه توسعه حدود دو سال پیش شروع شد، این مدت زمان برای فناوری طولانی است اما دوره نسبتاً کوتاهی در مقایسه با توسعه خودروهای معمولی به شمار می رود. از نظر او این که خود این شرکت بدون وابستگی به تامین نماینده توانست چنین نرم افزاری را توسعه دهد باعث می گردد که چنین قابلیت هایی با سرعت و کیفیت بیشتر برای مشتریان فراهم گردد.

بر خلاف جنرال موتورز که سال گذشته با اعلام تصمیم خود برای استفاده از یک سیستم مبتنی بر گوگل، غوغا به پا کرد و عملاً دسترسی به اندروید و اپل را حذف کرد، فورد از برنامه های گوشی برای دستگاه های اندروید و iOS مشتریانش استقبال می نماید و آن ها را حذف نمی نماید و با توجه به گفته کریستین داد، مدیر ارشد طراحی تیم دیجیتال فورد، آن ها روابط خوبی با اپل و گوگل دارند. فورد امکان استفاده است دستیارهای صوتی را با هر پلتفرمی می دهد و بر این باور است که این قابلیت به سرنشین یاری می نماید و باعث می گردد که سرنشین کنترل فرمان را از دهد ندهد و آن را همواره در دست خود داشته باشد.

با این حال، سازمان هایی مانند انمجن داوری آمریکا AAA در خصوص خطرات ناشی از حواس پرتی رانندگی برای استفاده از صفحه نمایش های لمسی و دستورات صوتی هشدار داده اند. با اینکه هیچ قانونی در خصوص محدودیت های صفحه نمایش خودرو و ... وجود ندارد اما داده های شگفت انگیزی وجود دارد که برای مثال می گوید:رانندگانی که از فناوری های داخل خودرو مانند ویژگی های مبتنی بر صدا و صفحه لمسی استفاده می نمایند، هنگام تکمیل و ثبت و یا ارسال پیغام، بیش از 40 ثانیه از نظر بصری و ذهنی دچار حواس پرتی می شوند.

با این حال این پیشرفت ها نشان دهنده مسابقه ای در آینده برای خودروسازان است و به راحتی می توانند به کوچکترین خطایی در معرض ازدست دادن فروش و یا بالعکس با پیشرفت شرکت های خود روبرو شوند؛ بنابراین فورد کاملا عاقلانه برخورد نموده و می گوید از خطراتی که پیشرفت فناوری می تواند ایجاد کند آگاهی دارد و در پی راه های برای ایمن ساختن هرچه بیشتر خودرو خود است.

تعادل بین دستگیره های فیزیکی و کنترل های صفحه لمسی از جنبه ایمنی مهم است. به نظر می رسد فورد در حال کوشش برای یافتن این تعادل با استفاده از d-pads و یک دکمه ولوم بزرگ بر روی کنسول است که ضربه های متعددی را که اغلب برای انجام تنظیمات بدون کنترل فیزیکی ضروری است حذف می نماید، با این حال برای فهمیدن اینکه چه چیزی برترین کار را انجام می دهد، به آزمایش های ردیابی حرکت چشم، هم به صورت مجازی و هم در ماشین به صورت فیزیکی احتیاج است. در کل این برند در حال اجرا تحقیقات مختلف است و در حین توسعه با احتیاجهای مشتریان سازگار خواهد شد.

منبع: popsci

58323

منبع: خبرآنلاین

به "لن ناتیلوس، شاسی بلند متفاوت آمریکایی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لن ناتیلوس، شاسی بلند متفاوت آمریکایی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید