دنیا خودرو؛ نسل نو تویوتا لندکروزر رونمایی شد

به گزارش وبلاگ پاییز، این هفته در دنیا خودرو: نسل تازه تویوتا لندکروزر، مدل های تازه بنز و ب ام و برای نمایشگاه مونیخ و رونمایی از چهار مدل تازه به وسیله خودروساز نوپای آمریکایی

دنیا خودرو؛ نسل نو تویوتا لندکروزر رونمایی شد

لندکروزر تازه

تویوتا نسل تازهی از مدل لندکروزر رونمایی کرد که قرار است سال آینده به بازار عرضه گردد. این مدل تازه رقیبی جدی برای لندروور دیفندر و جیپ رانگلر است و علاوه بر موتور بنزینی و دیزل با قوای محرکه هیبرید هم ساخته خواهد شد.

اولین نسل لندکروزر 72 سال پیش ساخته شد و تویوتا می گوید از سال 1951 تا کنون یازده میلیون و 300 هزار دستگاه از آن فروخته است. برای یادآوری این سابقه طولانی، خودروساز ژاپنی همزمان با رونمایی از نسل تازه لندکروزر، نسل های گذشته این ماشین را هم به نمایش گذاشت.

نسل تازه تویوتا لندکروزر با دو طرح مختلف ساخته می گردد

در مراسم رونمایی نسل تازه لندکروزر مدل های گذشته این ماشین هم نمایش داده شد

ظاهر لندکروزر تازه تا حد زیادی از مدل های گذشته الهام گرفته است. طراحان برای جلوی ماشین دو شکل مختلف، یکی با چراغ گرد و دیگری با چراغ مستطیل طراحی نموده اند. تویوتا ابتدا سری ویژه ای از لندکروزر با چراغ گرد را با نام سری اول به بازار عرضه می نماید. این مدل به همه امکانات سفارشی مجهز است و دو رنگ برایش انتخاب شده که از مدل های کلاسیک لندکروزر الهام گرفته شده است.

تویوتا می گوید توانایی های لندکروزر برای عبور از مسیرهای ناهموار به طور کامل حفظ شده و همزمان رانندگی با ماشین روی جاده نرم تر و راحت تر است. فن آوری هایی مانند حفظ ماشین بین خطوط جاده، کروز کنترل هوشمند و سیستم هشدار پیش از تصادف هم به ماشین اضافه شده است.

طرح داخل نسل تازه تویوتا لندکروزر

طرح داخل نسل تازه تویوتا لندکروزر

ماشین را می توان با دو یا سه ردیف صندلی سفارش داد. اتاق ساده است و طوری طراحی شده که به راننده حس ایمنی بدهد و بر کاربردی بودن بیشتر از لوکس بودن تمرکز شده است. لکسوس، زیرمجموعه لوکس تویوتا به تازگی مدلی براساس لندکروزر به نام GX به محصولاتش اضافه نموده که امکانات لوکس بیشتری دارد.

لندکروزر در آمریکا با موتور بنزینی و در اروپا با موتور دیزل فروخته خواهد شد. موتور بنزینی 326 اسب بخار نیرو دارد و قدرت موتور دیزل 201 اسب بخار است. تویوتا در سال 2025 لندکروزر را با موتور هیبرید فراوری خواهد نمود. همه مدل ها به طور استاندارد دو دیفرانسیل است و نیروی موتور به وسیله یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می گردد.

تویوتا تعداد محدودی از نسل تازه لندکروزر را با همه امکانات سفارشی و رنگ های ویژه فراوری خواهد نمود

قیمت ماشین هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما تویوتا می گوید قیمت پایه مقرون به صرفه ترین مدل حدود 55 هزار دلار خواهد بود. تویوتا دو سال پیش یک مدل از لندکروزر به بازار عرضه کرد که در اروپا و آمریکا فروخته نمی گردد. این ماشین بزرگ تر و گران تر از مدلی است که هفته گذشته رونمایی شد. در بازارهایی که هر دو مدل فروخته می گردد، شاسی بلند تازه با نام لندکروزر پرادو متمایز خواهد شد.

ب ام و نویه کلاس

ب ام و تا به امروز برای معرفی مدل های الکتریکی تازهش دو کانسپت نمایش داده است

مدیر ب ام و می گوید این کارخانه چند هفته دیگر کانسپتی از یک ماشین الکتریکی رونمایی خواهد نمود که از نظر فنی و ظاهری به مدلی که قرار است به بازار عرضه گردد بسیار شبیه است. به گفته اولیور زیپسه، این کانسپت که نویه کلاس یا به آلمانی کلاس تازه نام دارد، آینده ب ام و را ترسیم خواهد نمود.

نام کانسپت از ماشین هایی گرفته شده که ب ام و در اوایل دهه شصت میلادی به بازار عرضه کرد و باعث شد تا از شرکتی در آستانه ورشکستگی به خودروسازی پیروز تبدیل گردد. کانسپت تازه همزمان با شصت سالگی عرضه اولین مدل از نویه کلاس رونمایی می گردد و در نمایشگاه مونیخ در ماه سپتامبر نمایش داده خواهد شد.

ب ام و در دو سال گذشته دو کانسپت از مدل های الکتریکی آینده اش نمایش داده که یکی سازگاری ماشین با محیط زیست و دیگری فن آوری های پیشرفته ماشین را نمایش می داد. کانسپت دوم سال گذشته در نمایشگاه محصولات الکتریکی در لاس وگاس رونمایی شد. بدنه این ماشین با جوهری الکترونیکی ساخته شده بود و می شد رنگ بدنه را به انتخاب راننده تغییر داد.

ب ام و می گوید براساس پلتفرم نویه کلاس ابتدا یک مدل سدان هم میزان ب ام و سری 3 و یک شاسی بلند میانه خواهد ساخت. این ماشین ها علاوه بر کارخانه ب ام و در آلمان، در مجارستان و مکزیک هم فراوری خواهد شد.

کوچک ترین مدل بنز

نسل تازه مرسدس-بنز CLA در نمایشگاه مونیخ رونمایی خواهد شد

مرسدس-بنز با انتشار عکسی از رونمایی کانسپتی تازه در نمایشگاه مونیخ اطلاع داد. این کانسپت قرار است مبنای ساخت نسل تازه مدل CLA باشد که کوچک ترین مدل بنز خواهد بود.

طرحی که بنز منتشر نموده نشان می دهد که CLA ظاهری اسپرت دارد و به مدل های الکتریکی EQS و EQE کارخانه شبیه است. CLA رقیبی مستقیم برای ب ام و i4 و تسلا مدل 3 است و بنز با آن نیم نگاهی هم به رقابت با مدل های لوکس چینی دارد که به تازگی به بازار عرضه شده اند.

CLA اولین مدلی است که بر روی پلتفرم تازه کارخانه به نام MMA ساخته می گردد. MMA یکی از چهار پلتفرمی است که بنز برای مدل های آینده اش طراحی نموده و می توان از آن برای ساخت ماشین های بنزینی و ماشین های الکتریکی استفاده کرد.

بنز در استراتژی تازه ای تصمیم گرفته تا مدل های کوچک کلاس A و B را از محصولاتش حذف کند و در عوض مدل های لوکس تر و گران تر فراوری کند. به این ترتیب CLA کوچک ترین و مقرون به صرفه ترین مدل کارخانه خواهد بود.

محصولات تازه فیسکر

محصولات تازه فیسکر از سال 2025 به بازار عرضه خواهد شد

فیسکر، خودروساز نوپای آمریکایی در برنامه ای که از شبکه اجتماعی یوتیوب پخش شد سه مدل تازه رونمایی کرد. این مدل ها شامل یک وانت، یک ماشین اسپرت و یک شاسی بلند مقرون به صرفه است که به گفته کارخانه عرضه آنها از سال 2025 شروع خواهد شد.

فیسکر در حال حاضر یک شاسی بلند الکتریکی به نام اوشن فراوری می نماید که عرضه اش به مشتریان به تازگی شروع شده است. فیسکر براساس این ماشین یک وانت به نام آلاسکا خواهد ساخت. آلاسکا با استانداردهای آمریکای شمالی یک وانت کوچک است، اما با خواباندن ردیف دوم صندلی و باز کردن در عقب می توان جای بار را از 1.37 متر به حدود سه متر افزایش داد.

وانت آلاسکا براساس مدل اوشن کارخانه فیسکر ساخته خواهد شد

مدل تازه دیگر کارخانه پر (Pear) نام دارد. فیسکر می گوید این شاسی بلند کوچک الکتریکی را با قیمتی کمتر از سی هزار دلار به مشتری عرضه خواهد نمود که در مقایسه با مدل های الکتریکی موجود در بازار قیمتی مقرون به صرفه است. با توجه به سوبسید هفت هزار و 500 دلاری دولت آمریکا به خریداران ماشین های الکتریکی، این ماشین در آمریکا مقرون به صرفه تر هم خواهد بود.

هنریک فیسکر، بنیانگذار کارخانه در مراسم رونمایی ماشین گفت که برای کم کردن هزینه فراوری، از روش های مختلفی استفاده شده که یکی کاهش تعداد قطعات است. به گفته او قطعات Pear در مقایسه با ماشین های دیگر 35 درصد کمتر است. همزمان آقای فیسکر تاکید نمود که کاهش هزینه بر توانایی ماشین تاثیری ندارد و همه مدل های فیسکر باید دستکم در چهار ویژگی در بازار برترین باشند.

فیسکر پر (Pear) با قیمت پایه کمتر از سی هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد

فیسکر همزمان با این ماشین، در حال طراحی یک مدل لوکس اسپرت الکتریکی است که با قیمت 385 هزار دلار فروخته خواهد شد. این ماشین که نامش رونین است چهار در کوپه است، اما سقفی از جنس فیبر کربن دارد که با فشار دکمه ای باز می گردد. رونین سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع هزار اسب بخار نیرو فراوری می نمایند و به گفته مدیر کارخانه شتاب صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) در ساعتش دو ثانیه است. فیسکر می گوید ماشین می تواند با هر بار شارژ تا 600 مایل (965 کیلومتر) حرکت کند.

فیسکر رونین سه موتور الکتریکی دارد که در مجموع 1000 اسب بخار نیرو فراوری می نمایند

فیسکر بعلاوه یک مدل اسپرت از اوشن نمایش داد که برای رانندگی آف رود تجهیز شده است. این کارخانه قرار بود در سال 2023 بین 32 تا 36 هزار دستگاه از مدل اوشن فراوری کند، اما هفته گذشته بیان کرد که تا خاتمه سال نمی تواند بیشتر از 23 هزار دستگاه ماشین بسازد. فیسکر زیان ده است، اما پیش بینی نموده که با شروع فروش مدل اوشن بتواند تا خاتمه سال به سود برسد.

منبع: انتخاب

به "دنیا خودرو؛ نسل نو تویوتا لندکروزر رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا خودرو؛ نسل نو تویوتا لندکروزر رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید