چند درصد متخصصان ایرانی به کشور بازگشتند؟

به گزارش وبلاگ پاییز، ایران از جمله کشور هایی است که به بازگشت متخصصان برجسته از دانشگاه های برتر تاکید دارد.

چند درصد متخصصان ایرانی به کشور بازگشتند؟

به گزارش خبرنگار ، ایران از کشور هایی است که به بازگرداندن متخصصان برجسته از دانشگاه های برتر تاکید داشته است، بنابراین تسهیلات ارائه شده غالبا مختص دانشجویان و فارغ التحصیلات ایرانی است که در برترین دانشگاه ها و بالاترین تراز دنیای تحصیل می نمایند.

بنابر آخرین آمار تا انتها فروردین 1400، تا به امروز 121 نفر از متخصصان ایرانی از 10 دانشگاه برتر دنیا به ایران بازگشته اند و 24/6 درصد از 50 دانشگاه برتر دنیا بازگشته اند. 45/3 درصد از 100 دانشگاه برتر دنیا، 67/1 درصد از 200 و 82/5 درصد از 300 دانشگاه برتر دنیا بازگشته اند که سهم قابل توجهی است.

کشور های آمریکای شمالی و اروپای غربی مقصد بخش عمده ای از دانشجویان ایرانی خارج از کشور را تشکیل می دهند، بازگشت دانشمندان و متخصصان ایرانی غیر مقیم به کشور ایران هم اغلب از کشور های این منطقه ها صورت می گیرد.

طبق آخرین آمار در سال 1400، کشور های استان متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، مالزی، آلمان، هلند، ایتالیا، سوئد و فرانسه به ترتیب مهم ترین مقاصد مهاجرتی متخصصان ایرانی بازگشت به کشور بوده اند.

بیش از 420 متخصص از ایالات متحده آمریکا، بیش از 310 متخصص از کانادا، بیش از 160 متخصص از انگلستان، بیش از 120 متخصص از استرالیا، بیش از 90 متخصص از مالزی و آلمان، بیش از 60 متخصص از هلند و ایتالیا و بالغ بر 50 متخصص ایرانی از فرانسه به کشور بازگشته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چند درصد متخصصان ایرانی به کشور بازگشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد متخصصان ایرانی به کشور بازگشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید