4 هدف بزرگ استقلال در جابجایی ، از گلر ایرانی تا مهاجم خارجی آبی پوش می شوند

به گزارش وبلاگ پاییز، طبق شنیده ها ساپینتو در اولین ارزیابی و بررسی از تمام داشته های فنی خود در ترکیب استقلال چهار نقطه ضعف پیدا نموده است.

4 هدف بزرگ استقلال در جابجایی ، از گلر ایرانی تا مهاجم خارجی آبی پوش می شوند

به گزارش وبلاگ پاییزتیم فوتبال استقلال بعد از اینکه شانس قهرمانی در رقابت های لیگ برتر را تا حد زیادی از دست داد حالا همه چشم امید خود را دوخته است تا بتواند قهرمانی رقابت های جام حذفی را از آن خود کند. این درحالی است که تا قبل از ملاقات حساس دربی، شاگردان ساپینتو بودند که از شانس بسیار خوبی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت های لیگ برتر برخوردار بوده اما شکست در مقابل رقیب سنتی ورق را برای استقلالی ها برگردانده و حالا بعد از تساوی ناامیدنماینده مقابل صنعت نفت آبادان در ملاقات خانگی حالا آبی ها نسبت به پرسپولیس و سپاهان از کمترین شانس ممکن برای رسیدن به عنوان قهرمانی برخوردار هستند و تنها معجزه می تواند آنها را به این جام رساند. البته استقلال هیچ گاه در تاریخ رقابت های خود پیروز نشده است در دو سال پیاپی عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده و به قول فوتبالی ها دبل کند این درصورتی است که بعد از تغییر و تحولات فنی روی نیمکت این تیم برای رقابت های فصل جاری و با اضافه شدن سرمربی پرتغالی، طرفداران استقلال این امید را داشتند تا برای اولین بار در تاریخ رقابت های لیگ برتر این اتفاق بیفتد و اگرچه موتور این تیم دیر و در نیم فصل دوم روشن شد اما رسیدن به صدر جدول و از سوی دیگر کسب میانگین قهرمانی، طرفداران را امیدوار ساخت تا استقلال در فصل جاری تاریخ سازی نموده و برای نخستین بار در دو فصل پیاپی قهرمان گردد.

با این حال از آنجایی که شاگردان ساپینتو در نیم فصل اول رقابت ها در چند ملاقات ناامیدنماینده ظاهر شده و از سوی دیگر رقابت های شش امتیازی را به سود حریفان خود در صدر جدول واگذار کردند همین مسائل باعث شد تا این تیم درحالی که تا هفته های پایانی در کورس قهرمانی بود یک بار دیگر از کورس جا مانده و حالا فقط چشم امید به قهرمانی جام حذفی داشته باشد.

نکته قابل توجه اینکه سرمربی پرتغالی درحالی در ابتدای فصل به استقلال اضافه شد که این تیم به قول معروف بار خود را بسته و یک تیم حاضر و آماده به ساپینتو تحویل داده شد. هرچند این سرمربی تمام کوشش خود را کرد تا بتواند محمد محبی را به جمع شاگردانش اضافه کند و درنهایت نیز با سختی فراوان این رخ داد. از سوی دیگر به خاطر بسته بودن پنجره آبی ها تا روزهای پایانی و برخی ضعف های مدیریتی استقلال باز هم نتوانست در نیم فصل آن طور که باید و شاید تقویت گردد و بنابراین ساپینتو با یک رکورد عجیب و غریب حالا به انتهای فصل رسیده است؛ رکوردی که اذعان دارد این سرمربی بدون آنکه از ابزار لازم و خودخواسته برخوردار باشد پیروز شد تا تیمش را تا صدر جدول رقابت ها نیز برساند.

با این حال برخی اشکالات فنی در ترکیب استقلال تا حدود زیادی در هفته های پایانی نسخه این تیم را پیچیده و موانعی را به وجود آورد تا این تیم نتواند آن طور که باید و شاید به مسیر قدرت نمایی در نیم فصل دوم در هفته های واپسین لیگ بیست ودوم به کار خود ادامه داده و درنهایت نیز از کورس جا بماند.

فهرست آماده است؟

چند روز پیش از جلسه بین سرمربی پرتغالی با سرپرست باشگاه استقلال خبر دادیم و در این خصوص نوشتیم که طرفین تا حد زیادی برای تداوم همکاری برای فصل بعد به توافق رسیدند این درحالی است که در این مطلب اشاره کردیم تداوم همکاری ساپینتو برای فصل بعد به دو پیش شرط احتیاج دارد اول پیروزیت استقلالی ها در یکی از جام به جای مانده و سپس معین تکلیف مدیرعامل این باشگاه.

بعلاوه در این مطلب اشاره کردیم که ساپینتو در جلسه بعدی قرار است فهرست و برنامه های خود برای فصل بعدی را درصورتی که شرایط مهیا باشد به باشگاه ارائه بدهد. از نگاه این سرمربی شرایط مهیا به معنای آن است که ابتدا باشگاه اراده لازم برای پرداخت معوقات کادر فنی و بازیکنان را نشان داده تا در یک شرایط باثبات و با آرامش فکری برنامه های بعدی پیش برود.

بنابراین طبق شنیده ها همچنان خبری از فهرستی خرید و فروش که سرمربی پرتغالی باید به باشگاه بدهد نیست و تمام اسامی که این روزها در رسانه ها شنیده می گردد همگی حدس رسانه ای بوده و آن چیزی نیست که به طور واقعی در فکر مرد پرتغالی وجود داشته باشد. هر چند ندادن فهرست به باشگاه نشانه آن نیست که این سرمربی هنوز به این موضوع فکر ننموده چراکه او در این هفته های پایانی دست به کار شده و اتفاقا با معین کردن نقاط ضعف تیمش برای تقویت استقلال برای فصل بعدی برنامه های لازم را تدارک دیده و معین نموده است. با این حال همان طور که اشاره کردیم همه چیز منوط به آن است که شرایط برای فصل بعدی به درستی پیش رفته و در گام اول باشگاه معوقات کادر فنی و بازیکنان را پرداخت کند.

مهاجم نوک خارجی در دسترس!

حال اینکه ساپینتو برای فصل بعد چه برنامه هایی در سر دارد طبق شنیده ها او در اولین ارزیابی و بررسی از تمام داشته های فنی خود در ترکیب استقلال چهار نقطه ضعف پیدا نموده که درصورتی که او در استقلال باقی بماند و قرار باشد به کارش ادامه دهد در اولین قدم سعی خواهد نمود تا با خریدهایش نسبت به رفع کردن این چهار نقطه ضعف اقدام لازم را به عمل بیاورد.

نکته قابل توجه اینکه در نیم فصل اول در هیچ ملاقاتی استقلال با ترکیب ثابت نسبت به بازی قبل خود به میدان نرفت این درحالی است که ساپینتو بعد از پیدا کردن ترکیب ثابت خود به این ترکیب وفادار مانده و کمتر تغییر و تحولی را در آن به وجود آورد. با این حال عدم حضور ارسلان مطهری در نوک خط حمله و بازی دادن به پیمان بابایی در دربی نشان داد که سرمربی پرتغالی برای نوک خط حمله خود هنوز سردرگم است تا جایی که تصمیم گیری برای او سخت است.

البته این بدان معنا نیست که مهاجمان نوک استقلال در این فصل توانستند انتظارات را برآورده نمایند و در زمینه گلزنی پیروز بودند و این اتفاق کار انتخاب را سخت نموده باشد بلکه اتفاقا برآورده نشدن توقعات از سوی مطهری باعث شد تا فرصت به بابایی برسد. البته این بازیکن اهل آذربایجان نیز در دو ملاقات اخیر در لیگ برتر به خصوص بازی با پرسپولیس در حد و میزان های خود ظاهر نشده و کمتر توقعات را برآورده کرد.

همه اینها درحالی هستند که سایر بازیکنان استقلال در خط حمله این تیم نیز فصل پیروز را پشت سر نگذاشته و بازیکنانی مانند سجاد شهباززاده و آرمان رمضانی در کنار مطهری و بابایی نشانی از پیروزیت بروز ندادند.

بنابراین در گام نخست درصورتی که ساپینتو قرار باشد برای فصل بعدی در جمع استقلالی ها ماندگار باشد او یک یا دو مهاجم هدف را انتخاب نموده و به تیمش اضافه خواهد نمود. البته در ابتدای فصل و حتی نیم فصل شنیده ها حاکی از این بود که این سرمربی پرتغالی یک مهاجم خارجی را به باشگاه معرفی نموده که در این صورت می توان توقع داشت که با ماندگاری این سرمربی برای فصل بعد، از حالا حضور یک مهاجم خارجی در پیشانی خط حمله استقلال قطعی باشد.

خط دفاعی دگرگون می گردد

بعلاوه شنیده های دیگر حاکی از آن است که این سرمربی پرتغالی تا حد زیادی در فاز دفاعی و در 3 پست از این فاز از بازیکنانش رضایت چندانی نداشته و میخواهد در این سه پست نیز تغییراتی را به وجود بیاورد.

ساپینتو در برخی از گل های خورده استقلال در این فصل حسینی را مقصر می داند و به نظر او این دروازه بان بعد از جام جهانی افت فاحشی داشته است. بنابراین به نظر می رسد درصورتی که حسینی در ملاقاتهای به جامانده به همین روند ادامه بدهد مطمئنا برای فصل بعدی از حالا یک گلر دیگر جایگزین او خواهد شد. البته از گزینه هایی مانند پورحمیدی، اخباری و مظاهری به عنوان گزینه های جایگزینی حسینی نام برده می گردد، این درحالی است که همان طور که نوشتیم همه اینها حدس رسانه ای بوده و هنوز سرمربی پرتغالی در این مورد به جمع بندی نرسیده است. بعلاوه در سمت چپ خط دفاعی استقلال در فصل جاری با وجود داشتن دو بازیکن به نام های سلمانی و جلالی نتوانست قدرت خود را به رخ رقیبان بکشد و در این منطقه از زمین نیز به نظر برای فصل بعد تغییراتی به وجود بیاید.

در مرکز خط دفاعی نیز اگرچه سیلوا تا حدود زیادی جور خط دفاعی را به تنهایی کشید و زوج های او در این فصل نتوانستند هم پای این مدافع برزیلی کار را برای استقلال در بیاورند اما همین مدافع برزیلی نیز در ملاقاتهای اخیر متزلزل نشان داده با این حال شنیده های خبرنگار حاکی از آن است که تغییرات در مرکز خط دفاعی استقلال برای فصل بعدی قطعی هستند و در این منطقه هم باید منتظر جابه جایی باشیم.

همه اینها درحالی هستند که در سایر نقاط زمین بازیکنان فعلی که سرمربی پرتغالی تا حد زیادی از آنها رضایت دارد در استقلال باقی بمانند تا این سرمربی با تقویت تیم خود این تیم را در مسیر قدرت نمایی برای فصل بعد آماده کند. لازم به ذکر است بازیکنان مانند قایدی، محبی، چشمی، رضاوند، مهری و یامگا مورد تایید ساپینتو هستند و بعید است درصورت ماندن این نفرات در این منطقه ها این سرمربی قصد تغییرات داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "4 هدف بزرگ استقلال در جابجایی ، از گلر ایرانی تا مهاجم خارجی آبی پوش می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 هدف بزرگ استقلال در جابجایی ، از گلر ایرانی تا مهاجم خارجی آبی پوش می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید