آشنایی با جاهای دیدنی استانبول با مترو

به گزارش وبلاگ پاییز، استانبول، از دیدنی ترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می شود که امکانات تفریحی همچون مکان های تاریخی و موزه و نیز امکانات اقامتی و رفاهی ایده آلی را برای مسافران فراهم کرده است.

آشنایی با جاهای دیدنی استانبول با مترو

به گزارش وبلاگ پاییز، بیشتر گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند، در پی راه هایی برای کاهش هزینه های خود هستند؛ در این میان، استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس به جای وسایل حمل ونقل سریع، می تواند هزینه گشت وگذار در استانبول را کاهش دهد. به همین دلیل، بهتر است با جاهای تماشای استانبول با مترو آشنا باشید و به این شکل لیست گردشگری روزانه خود را مشخص کنید. برای استانبول گردی با مترو، بهتر است در هر نوبت، به بازدید از جاذبه های تماشای و گردشگری بروید که در اطراف ایستگاه های مشخص شده قرار دارند. برخی از محبوب ترین مکان های تماشای استانبول با مترو که لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای شما رقم می زنند، در این مطلب معرفی خواهند شد.

تماشا از کدام جاهای تماشای استانبول با مترو امکان پذیر است؟

استانبول، شهری توریستی است که به داشتن جاذبه های شگفت انگیز طبیعی و تماشای فراوان معروفیت دارد. خوشبختانه، موقعیت مکانی بیشتر مکان های تماشای و سرگرمیی استانبول با قرار گرفتن در نقاط اصلی شهر، دسترسی آسان و راحتی را برای گردشگران ایجاد کرده اند؛ به گونه ای که می توانید برای برنامه گشت شهری خود و بازدید از معروف ترین جاهای تماشای استانبول با مترو سفر کنید؛ با این شرایط، علاوه بر راحتی و آسایش شما، به طور قابل توجهی در زمان و هزینه های سفرتان نیز صرفه جویی می شود؛ پس بهتر است در اقدامات پیش از سفر، از شرایط استانبول گردی با مترو آگاه شده و همچنین مکان های تماشای و گردشگری که می توانید با این وسیله نقلیه عمومی به آنجا بروید را در الویت های خود قرار دهید.

آکواریوم سی لایف استانبول

بزرگ ترین آکواریوم ترکیه به نام سی لایف در منطقه بایرام پاشا استانبول قرار گرفته است. این مجموعه تماشای، شامل یک تونل به طول 83 متر است که بیش از ده هزار ماهی و دیگر موجودات آبزی در آن زندگی می کنند. از مجذوب کنندهیت های آکواریوم سی لایف، می توان به امکان شنا کردن در برخی قسمت های آکواریوم و یا غذا دادن به موجودات آبزی اشاره کرد. این آکواریوم، از محبوب ترین جاهای تماشای استانبول با مترو است که برای رفتن به آنجا باید از خط مترو M1A استفاده کنید.

ژوراسیک لند استانبول

یکی دیگر از مکان های تماشای استانبول با مترو که بیش از هفتاد گونه از دایناسورهای شبیه سازی شده را در دل خود جای داده است، ژوراسیک لند نام دارد. امکانات سرگرمیی و آموزشی این مجموعه، هم برای بچه ها و هم برای بزرگسالان مناسب و مجذوب کننده است. در بخشی از پارک ژوراسیک لند استانبول، می توانید از سرگرمی در سینمای چهار بعدی لذت ببرید. برای رفتن به این مجموعه گردشگری، باید خط متروی M2 و M1A را سوار شوید.

شهربازی لگولند استانبول

در برنامه استانبول گردی با مترو، نباید از مجذوب کنندهیت های شهربازی لگولند به ویژه برای بچه ها غافل شوید. در این مجموعه سرگرمیی، تمام سازه ها به شکل لگو هستند و همچنین امکان خلق اشکال و خانه های مختلف را با استفاده از لگو برای بچه ها فراهم کرده اند. بخش های مختلفی مانند ارابه پادشاهی، ساخت موشک، مینی لند و سینمای 4 بعدی در شهربازی لگولند استانبول وجود دارد که شرایط خوبی برای بازی و سرگرمی دارند. دسترسی به این جاذبه گردشگری استانبول با مترو بسیار آسان است و برای رفتن به آن باید از خط متروی M2 و M1A استفاده کنید.

شهربازی فان لب استانبول

خرید کردن و گشت و گذار در مراکز خرید لوکس استانبول، یکی از بهترین بخش های سفر محسوب می شود. حالا تصور کنید که در یک مجتمع تجاری هم فروشگاه های متنوع و هم بخش های سرگرمیی وجود داشته باشد. شهربازی فان لب، در مراکز خریدی به نام جواهیر و فروم قرار گرفته است که در مکانی سرپوشیده و مجهز، انواع وسایل بازی به روز را برای شادی و سرگرمی بچه ها تدارک دیده است. برای رفتن به این شهربازی، باید از خطوط مترویی استفاده کنید که به دو مرکز خرید ذکر شده، نزدیک هستند.

کاخ توپکاپی استانبول

برای کامل کردن لیست جاهای تماشای استانبول با مترو، نباید فرصت بازدید از کاخ توپکاپی که نمادی از اصالت، تاریخ و فرهنگ این منطقه است را فراموش کنید. این بنای باشکوه و زیبا، قسمت های مهمی از تاریخ استانبول را روایت می کند که تماشا آن برای تمام گردشگران مجذوب کننده و دلنشین است. برای رفتن به این مکان گردشگری، باید به ایستگاه متروی تکسیم بروید و به سمت ایستگاه اسکله کاباتاش ادامه مسیر دهید. در این ایستگاه پیاده شوید و با سوار شدن تراموا خود را به کاخ زیبای توپکاپی برسانید.

رزرو تور استانبول برای سفر به مجذوب کننده ترین مقصد گردشگری

درست است که تورهای گردشگری استانبول خدماتی مانند گشت شهری را در اختیار شما قرار می دهند، اما این خدمات شامل بازدید از تمام جاذبه های تماشای این شهر نمی شود؛ بنابراین باید با نحوه رفت و آمد با مترو در شهر استانبول آشنا باشید و مکان های تماشای و گردشگری نزدیک به هر ایستگاه را بدانید. البته باید در نظر داشته باشید که خدمات گشت شهری تورهای استانبول هزینه اضافی در بر ندارد و شامل مبلغ خرید تور است. اگر قصد سفر به زیباترین و محبوب ترین مقصد گردشگری در جهان را دارید و در عین حال نگران هزینه های سفرتان هستید، پیشنهاد می شود که رزرو تور استانبول ارزان را در اولویت قرار دهید.

در این سفر مجذوب کننده و پس از تحقیق و آشنایی کامل با قیمت تور به استانبول می توانید تور استانبول لاکچری را به راحتی برای خود بسازید. صرف قهوه معروف ترکی در یکی از کافه های استانبول که همیشه یکی از شیرینی های سنتی ترکیه مثل لوکوم یا باقلوا آن را همراهی می کند، سیمیت، شاه بلوط، صدف با لیمو و یا بلال که از دست فروش ها می گیرید، لذت چشیدن چای در استکان کمر باریک با ویوی دریا، رفتن به کاراکوی یا اسکله امین اونو در منطقه فاتیح و چشیدن طعم ساندویچ ماهی های کبابی یا بالیک اکمک، خوردن دونر مخصوص ترکی، کاپالی چارشی یا بازار بزرگ استانبول و تماشا و خرید اجناس به ویژه سوغاتی، چشیدن ثعلب ترکی در شب های خنک استانبول، سر زدن به منطقه سلطان احمد و تماشای مهم ترین آثار تاریخی استانبول و قدم زدن های شبانه در تکسیم و استانبول تنها بخشی از مجذوب کنندهیت های این تور استانبول قیمت مناسب خواهد بود.

سخن پایانی

مجذوب کنندهیت های استانبول، فقط به مکان های گردشگری و سرگرمیی آن محدود نمی شود، بلکه وجود امکانات رفاهی و گردشگری بی نظیر مانند خدمات حمل ونقل عمومی، باعث راحتی و آسایش گردشگران شده است. با توجه به این شرایط، می توانید بازدید از جاهای تماشای استانبول با مترو را در لیست گردشگری خود قرار دهید. مکان های تماشای استانبول با مترو شامل محبوب ترین و اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر توریستی می شود که لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای تان به ارمغان می آورد.

منبع: دنیای سفر

به "آشنایی با جاهای دیدنی استانبول با مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاهای دیدنی استانبول با مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید