آمریکا برای اولین بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

به گزارش وبلاگ پاییز، دیجیاتو: نیروی هوایی آمریکا گفت که برای اولین بار یک نبرد هوایی را میان یک خلبان انسان و خلبان هوش مصنوعی انجام داده است. این آزمایش ظاهراً در ماه سپتامبر 2023 اجرا شده بود و دارپا اکنون جزئیاتی درباره آن منتشر نموده است. ایالات متحده پیش تر در سال 2020 چنین آزمایشی را در شبیه سازی های کامپیوتر انجام داده بود.

آمریکا برای اولین بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا دارپا (DARPA) با انتشار ویدیویی، گفت که با موفقیت توانسته است یک جت جنگنده را تحت راهنمایی هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی آزمایشی در مقابل یک خلبان انسان قرار دهد. این سازمان پس از آزمایش شبیه سازی های کامپیوتری در سال 2020، هوش مصنوعی خود را درون یک هواپیمای X-62A قرار داد. سپس این جنگنده ظاهراً در ماه سپتامبر 2023 از پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا، در مقابل یک خلبان انسان به پرواز عایدی.

البته خلبانان انسانی در این X-62A حضور داشتند و کنترل هایی در اختیار آن ها قرار داده شده بود تا در صورت احتیاج هوش مصنوعی را غیرفعال نمایند؛ اما دارپا می گوید در هیچ مرحله ای از این پرواز احتیاجی به دخالت آن ها وجود نداشت و دخالتی در این فرایند صورت نگرفت.

در آزمایش سپتامبر 2023، جت X-62A در برابر F-16 نهاده شد که یک خلبان انسان آن را راهنمایی می کرد. طی این مأموریت، دو هواپیمای مذکور مانور های مدنظر خود را انجام دادند و در ارتفاع 2000 پایی با سرعت 1930 کیلومتر بر ساعت پرواز کردند. بااین حال، دارپا اعلام نکرده که برنده این رقابت کدام هواپیما بوده است.

بیل گری، خلبان ارشد آزمایش ها در مدرسه خلبانی آزمایش های نیروی هوایی آمریکا می گوید: نبرد هوایی مسئله ای بود که باید حل می شد تا بتوانیم آغاز به آزمایش هوش مصنوعی خودمختار در آسمان کنیم. هر درسی که می آموزیم به تمامی وظایفی تعمیم داده می گردد که قابل ارجاع به یک سیستم خودمختار هستند.

منبع: انتخاب

به "آمریکا برای اولین بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا برای اولین بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید