ایسوس از لپ تاپ قدرتمند ROG Flow X16 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ پاییز، ایسوس به تازگی از لپ تاپ نو خود با نام ROG Flow X16 رونمایی کرد. یک لپ تاپ فوق العاده قدرتمند و خوش ساخت با مشخصات فنی عالی و امکانات گسترده که آن را به یکی از برترین های بازار تبدیل نموده است.

ایسوس از لپ تاپ قدرتمند ROG Flow X16 رونمایی کرد

ایسوس یکی از برترین شرکت های فعال در زمینه فراوری سخت افزار، به خصوص لپ تاپ به شمار میرود که عملکرد فوق العاده ای هم در این زمینه دارد. این شرکت تایوانی تا به امروز لپ تاپ های زیادی را در دسته های مختلف راهی بازار نموده و کاربران بسیار زیادی هم دارد. جدیدترین کوشش این شرکت هم لپ تاپی با نام ایسوس ROG Flow X16 است؛ محصولی بسیار قدرتمند که برای کارهای مختلف از جمله بازی طراحی شده و امکانات بسیار زیادی هم دارد.

این لپ تاپ در واقع یک محصول 2 در 1 به شمار میرود که هم برای اهداف چند رسانه ای و هم بازی مناسب است. اگرچه در لپ تاپ های قبلی این شرکت نظیر X13 و Z13 هم می شد به انجام بازی پرداخت، اما هیچ یک از این دو لپ تاپ قادر نیستند بازی های روز را با کیفیت بالا اجرا نمایند؛ حداقل نه بدون استفاده از گرافیک اکسترنال قدرتمند.

مدل X16 اما به نظر می رسد یک لپ تاپ گیمینگ عالی باشد. شرکت تایوانی آن را در مدل های مختلفی فراوری نموده که در قدرتمندترین آن، شاهد استفاده از تراشه AMD رایزن 9 6900HS و پردازنده گرافیکی RTX 3070 Ti هستیم که خود گرافیک به تنهایی 100 وات توان مصرفی از لپ تاپ می گیرد. بعلاوه این محصول از 64 گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز هم پشتیبانی می نماید که باعث می گردد آن را یکی از سریع ترین و قدرتمندترین لپ تاپ های حال حاضر جهان به حساب بیاوریم.

یک مدل از این لپ تاپ از پوشش لمسی با فناوری مینی LED بهره می برد که اندازه روشنایی در آن در بیشترین حالت به 1100 نیت می رسد، گاموت رنگی DCI-P3 را به صورت 100٪ پوشش می دهد و از استاندارد VESA DisplayHDR 1000 هم در آن پشتیبانی می گردد. اگر این قابلیت ها شما را به وجد نمی آورند، باید بگوییم رفرش ریت نمایشگر آن به 165 هرتز می رسد که تجربه ای نفس گیر از انجام بازی های رایانه ای را برایتان به ارمغان می آورد. این نمایشگر نسبت تصویر 16:10 را ارائه می دهد و حواشی آن بسیار کم است. اما با این حال یک بخش کوچکی از همین حاشیه برای تعبیه وب کم در نظر گرفته شده که با کیفیت 1080P می تواند به ثبت و ضبط محتوا بپردازد.

این لپ تاپ لولاهایی با قابلیت چرخش 360 درجه ای دارد که باعث می گردد انعطاف آن حین انجام کارهای مختلف، عالی باشد. پشتیبانی از قلم هم از دیگر قابلیت هایی است که لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16 را به یک محصول کاملا خاص و منحصر به فرد از شرکت تایوانی تبدیل می نماید. این قابلیت به خصوص برای کسانی که به طراحی علاقه دارند و در پی لپ تاپی سبک (حدود 2 کیلوگرم)، قدرتمند و مجذوب کننده می گردند، بسیار ضروری به شمار میرود.

تنوع پورت ها در لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16 عالی است. این محصول از یک پورت USB 4.0 از نوع Type-C، دو پورت USB-A 3.2 نسل دوم، یک پورت HDMI 2.1 و یک جک هدفون و درگاه کارت MicroSD بهره می برد تا بدین ترتیب کاربر احساس هیچ کمبودی از این حیث نداشته باشد. پشتیبانی از داک XG Mobile eGPU هم در این محصول وجود دارد تا اگر کاربری تصمیم گرفت بیش از 1000 دلار هزینه کند تا یک گرافیک اکسترنال قابل حمل (RTX 3080 یا رادئون 6850M XT) برای آن تهیه کند، بتواند از این طریق، آن را به لپ تاپ متصل کند. هرچند حمل یک گرافیک بزرگ اکسترنال خیلی ایده جالبی نیست، اما خوشحالیم که ایسوس حداقل این قابلیت را درون لپ تاپش قرار داده است.

ایسوس هم زمان با رونمایی از لپ تاپ ROG Flow X16، از مدل بهبود یافته Strix Scar 17 خود هم رونمایی کرد که اکنون از تراشه 16 هسته ای اینتل Core i9 12900HX با توان 65 وات پشتیبانی می نماید. قدرتمندترین گرافیکی هم که در این محصول از آن پشتیبانی می گردد، RTX 3080 Ti است که به تنهایی، 175 وات توان برای فعالیت احتیاج دارد.

متأسفانه قیمت تنها چیزی است که ایسوس در رونمایی از این محصولات به آن اشاره ای ننموده و از این بابت هم اطلاعی نداریم. اما مطمئن باشید قیمت آن ها پایین نخواهد بود. گفتنی است به محض دریافت خبری در این رابطه، این مطلب به روزرسانی خواهد شد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایسوس از لپ تاپ قدرتمند ROG Flow X16 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس از لپ تاپ قدرتمند ROG Flow X16 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید