این نمک شما را زیبا می نماید

به گزارش وبلاگ پاییز، نمک اپسوم یا نمک حمام که با نام منیزیم سولفات نیز شناخته می گردد، ترکیبی شیمیایی است که از منیزیم، گوگرد و اکسیژن تشکیل شده است.

این نمک شما را زیبا می نماید

نمک اپسوم نامش را از شهری در انگلستان به نام اپسوم می گیرد؛ این نمک ابتدا در آنجا کشف شد. نمک حمام برخلاف نامش ترکیبی کاملا متفاوت از نمک خوراکی (نمک طعام) است. در واقع، واژه نمک در نمک اپسوم به خاطر ساختار شیمیایی آن است. در این مطلب از وبلاگ پاییز به موضوع زیبایی با نمک حمام می پردازیم.

نحوهه عملکرد نمک حمام چگونه است؟

نمک اپسوم با حل شدن در آب، یون های سولفات و منیزیم آزاد می نماید. هواداران این نمک مدعی اند که اجزای آن (منیزیم و سولفات) می توانند به وسیله پوست جذب بشوند و منیزیم و سولفات موردنیاز بدن را تأمین نمایند؛ این مواد در بسیاری از کارکردهای مهم بدن نقش دارند. این امر در حالی است که شواهد محکمی از جذب منیزیم و سولفات به وسیله پوست وجود ندارد. بااین حال، هنوز رایج ترین نحوه مصرف نمک اپسوم، حل کردن آن در آب وان است؛ زیرا به راحتی در آب حل می گردد.

البته نمک اپسوم در بعضی لوازم آرایشی ـ بهداشتی نیز وجود دارد و می توان آن ها را بر روی پوست مالید؛ بعلاوه می توان آن را به صورت خوراکی یا به وسیله مکمل های منیزیم یا ملین ها مصرف کرد.

زیبایی

از نمک حمام می توان برای زیبایی پوست و مو نیز استفاده کرد. برای استفاده از نمک اپسوم برای لایه برداری پوست باید اندازهی از آن را در کف دست خود قرار دهید، آن را مرطوب کنید و بر روی پوست خود ماساژ بدهید.

بعضی افراد مدعی اند که نمک حمام برای شست وشوی صورت مفید است؛ زیرا می تواند منافذ پوست را پاک سازی کند. برای پاکسازی پوست با این روش، فقط نصف قاشق چای خوری (2.5 گرم) نمک اپسوم کافی است. آن را با کرم پاک نماینده خود ترکیب کنید و بر روی پوست تان ماساژ بدهید.

بعلاوه می توان نمک حمام را به نرم نماینده ها و حالت دهنده های مو اضافه نمود و به این ترتیب، به افزایش حجم مو یاری کرد. برای برخورداری از این خاصیت نمک اپسوم، آن را به اندازه مساوی با نرم نماینده تان مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 20 دقیقه بر روی موی تان قرار بدهید؛ سپس موهای تان را بشویید

البته این موارد استفاده بر مبنای شواهد علمی نیستند و تنها بر پایه باور بعضی افراد هستند. یادتان باشد که این تأثیرات ممکن است در هر فرد متفاوت باشد و محتمل است شما این فواید را احساس نکنید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب از بین بردن سیاهی و بوی بد زیر بغل با روش های خانگی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این نمک شما را زیبا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نمک شما را زیبا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید