تسلا مدل Y به ترکیه رسید، عکس

به گزارش وبلاگ پاییز، گجت نیوز نوشت: اکنون در حالی که حرف و حدیث هایی از ماشین برقی سایپا به گوش می رسد و ایران خودرو هم در پی مونتاژ آن ها هست، اکانت توییتر Tesla از ورود اولین محموله کراس اوورهای برقی تسلا مدل Y به ترکیه خبر می دهد. اما با چه قیمتی و در کدام تریم ها؟

تسلا مدل Y به ترکیه رسید، عکس

به گزارش CNN Turkey، در حال حاضر هر سه تیپ تسلا مدل Y به این کشور راه پیدا کرده اند که در ادامه با نام و قیمت آن ها همراه خواهیم بود:

نسخه استاندارد RWD با قیمت 80 هزار دلار (حدود 4 میلیارد تومان)

نسخه لانگ رنج AWD با قیمت 84 هزار دلار

نسخه لانگ رنج پرفورمنس AWD با قیمت 92.5 هزار دلار

همچنین گفته می شود خریداران تسلا مدل Y در ترکیه می توانند از اوایل دسامبر 2023 یعنی آذر 1402، خودرو برقی خود را از نمایندگی تحویل بگیرند.

قیمت خودروهای بنزینی و هیبریدی در کشور ترکیه، مشمول تعرفه گمرکی است که این عدد بسته به قدرت و حجم پیشرانه و قیمت خودرو، بین 45 تا 220 درصد بالا و پایین می شود. تعرفه گمرکی خودروهای برقی در ترکیه هم بین 40 تا 60 درصد است. به همین علت، قیمت تسلا مدل Y در ترکیه، تا 92 هزار دلار هم می رسد!

این اتفاق در حالی رخ می دهد که قیمت یک تسلا مدل Y در نسخه لانگ رنج پرفورمنس و در بازار جهانی، حدود 60 هزار دلار است اما زمانی که به ترکیه می رسد، تا 92 هزار دلار بالا می رود.

مشخصات فنی

تسلا مدل Y استاندارد در نسخه RWD، با هر بار شارژ شدن می تواند حدودا 430 کیلومتر را طی کند و در عرض 6.9 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن هم 217 کیلومتر بر ساعت است.

این اعداد برای تسلا مدل Y در نسخه لانگ رنج AWD به 533 کیلومتر و 5 ثانیه می رسند.

نهایتا، نسخه پرفورمنس را داریم که شاهکار ایلان ماسک است و می تواند در عرض 3.7 ثانیه، 100 کیلومتر بر ساعت را پر کند و حداکثر سرعت آن هم به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. همچنین شعاع حرکت این نسخه هم تفاوت زیادی با مدل های قبلی ندارد و تقریبا 514 کیلومتر است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "تسلا مدل Y به ترکیه رسید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلا مدل Y به ترکیه رسید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید