جزیره لارک می تواند به قطب گردشگری تبدیل می گردد

به گزارش وبلاگ پاییز، خبرنگاران/هرمزگاناستاندار هرمزگان گفت: جزیره لارک از جمله جزایر استان هرمزگان است که در منطقه مهم تنگه هرمز قرار گرفته و دارای استعدادها و زیبایی های طبیعی بسیاری برای توسعه گردشگری می باشد و می تواند به قطب گردشگری و رونق مالی تبدیل شد.

جزیره لارک می تواند به قطب گردشگری تبدیل می گردد

رئیس بنیاد مستضعفان شب گذشته(8 آبان)در نشست با استاندار هرمزگان، این استان را از استان های بسیار مهم کشور دانست و اظهار کرد: بنیاد مستضعفان سرمایه گذاری های بزرگی در راستای رونق فراوری و ایجاد اشتغال در هرمزگان انجام داده که از جمله آن راه اندازی کارخانه فولاد کاوه می باشد.

پرویز فتاح اضافه نمود: در حال حاضر فاز نخست این مجموعه به طور شبانه روزی در حال کار و فراوری است و فاز دوم آن نیز در حال اجرا و تکمیل می باشد.

وی با اشاره به اشتغال گسترده مجموعه فولاد کاوه، توضیح داد: جذب نیروی بومی در اولویت این مجموعه واقع شده است و حتماً این امر مورد توجه قرار می گیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: همچنین به وسیله مجموعه فولاد کاوه می توانیم یاری های اجتماعی خوبی را در هرمزگان داشته باشیم.

وی اضافه نمود: مجموعه سینا وابسته به بنیاد مستضعفان نیز سرمایه گذاری بزرگی در مجتمع بندری شهید رجایی در بندرعباس داشته تا به رونق هر چه بیشتر مالی و تجاری در این استان و کشور یاری کند.

فتاح اعلام کرد: همچنین طرح های کشاورزی توسط بنیاد مستضعفان در شهرستان های رودان و حاجی آباد در حال تکمیل است که موجب رونق بیشتر در این شهرستان ها می گردد.

وی عنوان نمود: جزیره لارک به عنوان یک منطقه نمونه برای انجام طرح های توسعه ای و عمرانی توسط بنیاد مستضعفان انتخاب شده که در چارچوب طرح های تعیین شده تمام کوشش خود را انجام می دهیم تا به ویژه در عرصه گردشگری این جزیره رونق خوبی پیدا کند.

همچنین استاندار هرمزگان در نشست با رئیس بنیاد مستضعفان، وجود 14 جزیره در هرمزگان را یک ظرفیت عظیم برای این استان دانست و عنوان نمود: برای جذب 10 میلیون گردشگر با تکیه بر جزایر در هرمزگان هدف گذاری شده و این جزایر می توانند تحول و رونق بزرگی را در عرصه گردشگری رقم بزنند.

فریدون همتی ادامه داد: جزیره لارک از جمله جزایر استان هرمزگان است که در منطقه مهم تنگه هرمز قرار گرفته و دارای استعدادها و زیبایی های طبیعی بسیاری برای توسعه گردشگری می باشد و می تواند به قطب گردشگری و رونق مالی تبدیل شد.

استاندار هرمزگان اضافه نمود: در گام نخست طراحی جاده رینگ دور جزیره لارک اجرا شده و با ایجاد امکانات مختلف از جمله پیست دوچرخه سواری، نور و درختکاری مناسب در حال اجراست و به یک جاذبه گردشگری تبدیل می گردد.

همتی توضیح داد: مطالعات خوبی در زمینه اجرای دیگر طرح های گردشگری از جمله ساخت هتل و اقامتگاه های مناسب در جزیره لارک اجرا شده و همچنین برنامه های ارتقای فراوری آب و برق در این جزیره در حال اجرا است.

وی با اشاره به مشارکت مناسب بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان در راستای اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی جزیره لارک، اعلام کرد: اجرای این طرح ها گام مهمی برای تکمیل زیرساخت ها در جزیره لارک می باشد.

استاندار هرمزگان یادآور شد: باید ظرفیت های گردشگری جزیره لارک را با توجه به زیبایی های طبیعی کم نظیر این جزیره به خوبی معرفی کنیم.

همتی در ادامه به ظرفیت های هرمزگان در زمینه کشاورزی و کشت گلخانه ای اشاره نمود و گفت: در کنار سد جگین هزار و 600 هکتار ظرفیت ایجاد یک شهرک فراوری محصولات گلخانه ای وجود دارد و راه اندازی آن تحول بزرگی را در شرق هرمزگان ایجاد می نماید و از بنیاد مستضعفان می خواهیم در این زمینه راه اندازی این طرح مشارکت داشته باشد.

همتی اعلام کرد: خوشبختانه بنیاد مستضعفان در عرصه فراوری فولاد و همچنین حوزه بندری در هرمزگان فعالیت دارد و در دیگر عرصه ها از جمله پرورش ماهی و میگو که ظرفیت های بسیاری برای اشتغالزایی در این استان دارند، نیز می تواند فعالیت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزیره لارک می تواند به قطب گردشگری تبدیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره لارک می تواند به قطب گردشگری تبدیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید