خسارت 10 هزار میلیاردی سیل در بخش کشاورزی

به گزارش وبلاگ پاییز، وزیر جهاد کشاورزی از امهال تسهیلات کشاورزان در بحران سیل اخیر اطلاع داد و گفت: خسارات ناشی از بحران اخیر در کشور به 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.

خسارت 10 هزار میلیاردی سیل در بخش کشاورزی

به گزارش فارس، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی امروز عصر از منطقه ها سیل زده شهرستان فیروزکوه بازدید کرد و سپس در نشست فوق العاده معین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر در شهرستان دماوند حضور پیدا کرد.

جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی امشب در نشست فوق العاده معین تکلیف خسارات باغداران در بحران اخیر با تاکید بر اینکه کشاورزان قشر ضعیف جامعه هستند اظهار کرد: کشاورزان ما کوشش زیادی دارند اما حوادث غیرمترقبه نیز قابل اجتناب نیست و همواره بروز این حوادث در انتهای فصل و زمان برداشت محصول بسیار ناگوار است.

وی اضافه کرد: در ادامه با تاکید بر اینکه کوشش می کنیم در کنار کشاورزان یاری رسان آنها باشیم گفت: عدد اولیه خسارت را برآورد کردیم و در کل کشور این خسارات به 10 هزار میلیارد تومان رسیده که حدس میزنیم این عدد افزایش پیدا کند. با توجه به بازدید میدانی مسئولان و به ویژه رئیس جمهور فردا در جلسه هیئت دولت این موضوع آنالیز شده و امیدواریم تا بتوانیم مصوباتی خوبی را در این جلسه پیش بریم.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: دماوند در حوزه باغداری نمایشگاه زیبای ایران است و از نظر تنوع و کیفیت نیز در حدود 9 هزار هکتار باغات مهم و خوب دارد که بروز این بحران جای نگرانی دارد.

ساداتی نژاد توضیح داد: یاری رسانی در شرایط بحرانی به کشاورزان چندین بخش دارد که در ابتدا باید تسهیلات دریافتی کشاورزان امهال تا نگرانی کشاورزان رفع گردد، ضمناً باید تسهیلات ارائه گردد تا کشاورزی که دچار خسارت شده بتواند امور خود را بگذراند.

وی ادامه داد: در زمینه باغات در شهرستان دماوند باید طرحی برای نوسازی باغات فرسوده آماده و تسهیلات مربوطه برای تامین زیرساخت ها ارائه گردد، در ابتدا برای ترغیب کشاورزان تسهیلات مقرون به صرفه قیمت ارائه گردد که در صورت نتیجه مطلوب مورد استقبال سایرین نیز قرار می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: خسارات وارد شده به این منطقه باید با مدیریت صحیح و به سرعت پرداخت گردد و بعلاوه در زمینه برآورد خسارات حوزه شیلات و زنبور عسل و بعلاوه تلف شدن دام ها می بایست هر چه سریع تر اقدام گردد.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه باغات بیشترین رسوب را دارند، ادامه داد: باید در کمترین زمان ممکن از باغات رسوب برداری گردد تا فرآیند آبرسانی به آنها انجام گردد.

وی اضافه کرد: اعتبار سه میلیارد تومانی برای بحران دماوند کافی نیست و باید اعتباری ویژه به خصوص در منطقه ها خسارت دیده تأمین گردد.

وزیر جهاد کشاورزی در سرانجام خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دماوند شرایط ویژه ای دارد استقرار سامانه ضد تگرگ در دماوند لازم است و اعتبار آن تأمین می گردد.

منبع: فرارو

به "خسارت 10 هزار میلیاردی سیل در بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسارت 10 هزار میلیاردی سیل در بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید