رویای نامرئی شدن به واقعیت پیوست

به گزارش وبلاگ پاییز، بیشتر افرادی که با خواندن مجموعه کتاب های هری پاتر بزرگ شده اند، رویای داشتن شنل نامرئی را داشته اند. اکنون این رویا به واقعیت تبدیل شده، زیرا دانشمندان پیروز به ساخت یک ابرسپر نامرئی شده اند.

رویای نامرئی شدن به واقعیت پیوست

به گزارش وبلاگ پاییز ، این سپر 840 دلاری از یک سری لنز مهندسی دقیق ساخته شده تا مسیر نور را خم نموده و اشیاء پشت سپر را تقریباً نامرئی کند. برخلاف شنل هری پاتر، این ابرمحافظ آنقدر بزرگ است که می تواند چندین نفر که در کنار هم ایستاده اند را پنهان کند.

ساخت این ابرسپر ایده شرکت Invisibility Shield مستقر در لندن بوده که ایده اولیه آن را در سال 2022 ارائه کرد. این شرکت قبل از پیاده سازی این ایده نیز دستگاه های مخفی سازی مختلفی را توسعه داده و آزمایش نموده است.

این ابرسپر 1.8 متر ارتفاع و 1.2 متر عرض دارد و از پلی کربنات درجه یک ساخته شده است. این سپر با استفاده از تعدادی لنز مهندسی دقیق، باعث تغییر مسیر نور منعکس شده از فردی که پشت سپر ایستاده می گردد.

شرکت Invisibility Shield در صفحه محصول خود شرح داده است: لنزها به گونه ای تنظیم شده اند که نوار عمودی نور منعکس شده از سوژه هنگام گذر از پشت سپر به صورت افقی پخش و پراکنده می گردد.

در مقابل، نوار نوری که از پس زمینه منعکس می گردد، بسیار گسترده تر است. از دید ناظر، این نور پس زمینه در جلوی سپر، یعنی جلوی ناحیه ای که سوژه در آن دیده می گردد، پخش می گردد.

به گفته تیم سازنده، این سپرها در برابر پس زمینه های یکنواخت، از جمله چمن، شاخ و برگ، شن و آسمان برترین عملکرد را دارند.

این سپر در مقابل پس زمینه هایی با خطوط افقی تعیین نیز بسیار خوب کار می نماید. نسخه قبلی این سپر در سال 2022 به بازار عرضه شد، اما تنها یک نفر در حالت چمباتمه می توانست پشت آن قرار گیرد.

علاوه بر این، افراد مجبور بودند که سپر را خودشان نگه دارند. سپرهای تازه ما کاملاً بازطراحی شده اند تا به راحتی در دست گرفته شده و قابل حمل باشند.

دستگیره ارگونومیک تازه، نگه داشتن و حمل سپر را بسیار راحت تر نموده، در حالی که بدن شما را در برترین موقعیت برای مخفی شدن نگه می دارد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رویای نامرئی شدن به واقعیت پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای نامرئی شدن به واقعیت پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید