طرز تهیه کباب برگ خانگی نرم، خوشمزه و آبدار

به گزارش وبلاگ پاییز، کباب برگ از جمله کباب های مورد علاقه ایرانی هاست که معمولا در رستوران ها سرو می گردد. با وجود تصوری که مردم از سخت بودن مراحل تهیه کباب برگ دارند اما خبر خوب این است که می توانید با رعایت بعضی نکات به راحتی یک کباب برگ مجلسی و رستورانی خوشمزه در خانه درست کنید. کباب برگ خانگی هم سالم تر و هم به صرفه تر است. برای تهیه کباب برگ باید از یک روز زودتر آغاز به کار کرد و گوشت را یک روز قبل در مواد خواباند. پس اگر برای فردا هوس کباب برگ نموده اید، همین امروز دست به کار شوید.

طرز تهیه کباب برگ خانگی نرم، خوشمزه و آبدار

طرز تهیه کباب برگ خانگی

مواد لازم برای کباب برگ خانگی
کره100 گرم
پیاز عظیم2 عدد
گوجه فرنگی 4 عدد
گوشت راسته گوساله1 کیلوگرم
زعفران1 قاشق غذاخوری
روغن مایع3 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه، رزماری، سرکه، روغن زیتون، برگ بو، میخک جوز، سیر، زعفران به اندازه کافی

دستور تهیه کباب برگ گوساله در خانه

  • برای تهیه کباب برگ سلطانی مجلسی به سبک رستوران ها از یک روز قبل یا اگر فرصت زیادی ندارید حدود 6 ساعت قبل، گوشت را مزه دار کنید. برای این کار ابتدا گوشت را خوب بشویید و خشک کنید.
  • گوشت را روی تخته گوشت بگذارید و با استیک کوب حسابی بکوبید تا پهن گردد و قطر آن به حدود نیم سانتی متر برسد.
  • اگر گوشتی که استفاده می کنید ضخامت زیادی دارد و با استیک کوب هم به پهنای دلخواه شما نمی رسد بهترین کار این است که ابتدا با یک چاقوی تیز و با دقت از پهنا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و سپس هر قسمت را با بیفتک کوب آنقدر بکوبید تا به قطر و ضخامت دلخواه برسید. یادتان باشد بهتر است پهنای کباب کوبیده حدود چهار انگشت باشد یا در حدود 8 تا ده سانتی متر است.
  • در مرحله بعد گوشت را در یک عدد برگ رزماری، آب پیاز رنده شده، روغن زیتون، سرکه قرمز، کره آب شده، روغن زیتون، برگ بو، میخک، جوز هندی، زعفران و دو حبه سیر رنده شده سیر بخوابانید. در این مرحله به گوشت نمک اضافه کنید چون نمک باعث می گردد گوشت آب بیاندازد و کباب شما سفت و خشک گردد. بهترین زمان برای نمک زدن به گوشت کباب در اواسط پخت آن است.
  • بعد از 24 ساعت گوشت ها را به سیخ کشیده و کمی روی آن را با کارد می کوبیم و روی حرارت ملایم کباب می کنیم و گاهی سیخ های کباب را بر می گردانیم؛ توجه کنید کباب نباید خشک باشد و کمی آبدار بودن کباب مزه خاصی به آن خواهد داد.
  • کباب برگ خانگی را پس از حرارت دیدن و آماده شدن در دیس چیده و به آنها کمی نمک می پاشیم و کمی کره روی آن گذاشته و اطراف آن را با جعفری و پیاز خلال شده تزئین می کنیم.

نکته: کباب برگ خانگی را می توانیم به هر اندازه که میل داریم پهن کنیم به این ترتیب که راسته را روی تخته می گذاریم به اندازه ای که میل داریم پهنای کباب بگردد یک قطعه جدا می کنیم بطور مثال پهنا چهار انگشت و آن قطعه را پهلوی قطعات دیگر گوشت می گذاریم قطعات دیگر را برش میزنیم (با این کار پهنای تمام گوشتها به یک اندازه می گردد) بعد گوشت را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه می کنیم و کنار می گذاریم.

سخن آخر

کباب برگ یکی از انواع کباب های قدیمی و سنتی ایران است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. این کباب به دلیل اینکه از گوشت لخم و یکدست تهیه می گردد به عنوان یکی از مجلسی ترین کباب ها شناخته می گردد. در گذشته کباب برگ فقط با گوشت گوسفندی درجه یک تهیه می شده است ولی امروزه این کباب خوشمزه با گوشت های سفید مثل گوشت مرغ هم تهیه می گردد. کباب برگ خانگی به دلیل استفاده از گوشت لخم و یکدست گوسفندی به عنوان یکی از گران قیمت ترین کباب های ایرانی هم شهرت دارد. با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای 4 نفر کباب برگ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

در سرانجام پیشنهاد می کنیم اگر به تهیه کباب خانگی علاقه دارید، طرز تهیه کباب کوبیده و کباب مرغ را در انگیزه از دست ندهید!

منبع: مجله انگیزه

به "طرز تهیه کباب برگ خانگی نرم، خوشمزه و آبدار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کباب برگ خانگی نرم، خوشمزه و آبدار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید