مجارستان مرزهای خود را به روی کشورهای حوزه شنگن بست

به گزارش وبلاگ پاییز، مجارستان گفت که از فردا مرزهای خود را به روی کشورهای حوزه شنگن خواهد بست.

مجارستان مرزهای خود را به روی کشورهای حوزه شنگن بست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری وبلاگ پاییز، اقدام مجارستان در بستن مرزهای داخلی پس از شتاب دوباره شیوع ویروس کرونا با انتقاد مسئولان اتحادیه اروپا همره شده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا با انتقاد از تدابیر سخت گیرانه دولت مجارستان گفت که می توان در این شرایط راه حل های دیگری پیدا کرد.

کمیسیون اروپا در حالی به تدابیر جدید بوداپست برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید 19 انتقاد کرده که مجارستان به تازگی اعلام کرده بود که از روز سه شنبه اول سپتامبر/یازدهم شهریور مرزهای خود را خواهد بست.

ویوین لونلا، یکی از سخنگویان کمیسیون اروپا در واکنش به تصمیم مجارستان گفت: دولت مجارستان می توانست (مانند بسیاری دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا) تنها ورود مسافران از کشورها و مناطقی با مبتلایان بالا به کووید-19 را ممنوع کند بجای اینکه مانع از سفر و انتقال آزادانه شهروندان اروپایی شود.

دولت ویکتور اوربان البته می گوید مجارستان یکی از معدود مناطق سبز اروپایی بود در حالی که بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا در شرایط هشدار کرونا، شرایط قرمز، قرار داشتند.

سوفی اینت ولد، کننده اتحادیه اروپا هم در مصاحبه با یورونیوز گفت: شاید بسته شدن مرز نوع دیگری از تحریک علیه اتحادیه اروپا است. شاید آقای اوربان باید در نظر داشته باشد که آیا می خواهد عضو اتحادیه اروپا بماند یا نه؟ اگر شما عضو یک تیم هستید باید به قوانین بازی احترام بگذارید.

اتحادیه اروپا هنوز دستورالعمل جدیدی مبنی بر اعمال محدودیت در مرزهای داخلی اروپا برای اعضا وضع نکرده و کلیه کشورهای عضو همچنان باید مرزهای خود را که ماه ژوئیه بازگشایی شده بود، باز نگه دارند.

مجارستان نخستین کشور حوزه شنگن است که مرزها را دوباره می بندند

مجارستان، اولین کشور عضو شنگن است که مرزهایش را از سه شنبه اول سپتامبر، یازده شهریور، بار دیگر به سوی مسافران بین المللی بست. دولت ویکتور اوربان گفت این تصمیم را پس از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اتخاذ کرده است.

تصمیم دولت مجارستان در شرایطی است که بیشتر کشورها اروپایی به دنبال گزینه های جدیدی به جز محدودیت های مسافرتی تحمیل شده و بسته شدن مرزها هستند. مجارستان تنها برای سفرهای دیپلماتیک و برخی موارد اضطراری اجازه ورود خارجی ها را می دهد.

اتباع مجارستان نیز که از کشورهای خارجی باز می گردند، باید پس از ورود ، یا دو هفته به قرنطینه بروند و یا اینکه نتایج آزمایش کرونای منفی را ارائه دهند.

ممنوعیت ورود به این کشور دست کم یک ماه ادامه خواهد یافت. هم زمان دولت از شهروندان و اتباع مجارستان خواسته از سفرهای غیرضروری به کشورهای دیگر خودداری کنند.

در مجموع 6،139 مورد ابتلا به کووید-19 در مجارستان به ثبت رسیده است. در این کشور 10 میلیونی تا به امروز 615 نفر جان خود را از دست داده اند.

هفته گذشته ، مقامات مجارستان به شهروندان توصیه کردند که طی ماه سپتامبر که از فردا آغاز می شود به خارج از کشور سفر نکنند و گفتند که دولت برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس اقدامات پیشگیرانه سخت گیرانه تری را اجرا خواهد کرد.

دولت مجارستان خصوصاً از اتباع خود خواست تا از سفرهای غیرضروری و توریستی به کشورهای جنوبی اروپا، اسپانیا و یونان و ایتالیا خودداری کنند.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "مجارستان مرزهای خود را به روی کشورهای حوزه شنگن بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجارستان مرزهای خود را به روی کشورهای حوزه شنگن بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید