گلکسی S22 اولترا به لطف فناوری تازه انتقال گرما مشکل داغ شدن نخواهد داشت

به گزارش وبلاگ پاییز، سامسونگ سیستم خنک کننده تازهی را برای گلکسی S22 اولترا توسعه داده است. قلب تپنده قدرتمندترین نسحه پرچم دار سال 2022 سامسونگ در بعضی از بازار ها را پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و در سایر منطقه ها اگزینوس 2200 تشکیل می دهد. این اطلاعات از مدت ها قبل از معرفی رسمی این گوشی هوشمند در فضای مجازی ذست به دست می شد. اما غول فناوری کره جنوبی دیروز در مراسم گلکسی آنپکد 2022، از فناوری تازه انتقال گرما درگلکسی S22 اولترا اطلاع داد.

گلکسی S22 اولترا به لطف فناوری تازه انتقال گرما مشکل داغ شدن نخواهد داشت

این پرچم دار مجهز به قلم S-Pen سامسونگ از سیستم خنک کننده نوی بهره می برد که خود شامل چندین عنصر ارتقا یافته است. در سیستم خنک کننده نو S22 اولترا، سامسونگ از یک خمیر حرارتی نو استفاده می نماید که قادر به انتقال گرما با سرعت بالای (3.5X) است. این شرکت فناوری این خمیر را Gel TIM می نامد. روی این خمیر ماده ای به نام Nano TIM قرار گرفته که عایق جریان برق است و از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری می نماید. این ماده بعلاوه گرما را به محفظه بخار منتقل می نماید و نسبت به روش های استفاده شده قبلی مقاومت بیشتری دارد.

طراحی کلی این سیستم انتقال گرما هم نو است. در این سیستم محفظه بخار روی PCB (تخته مدار چاپی) واقع شده است، اما منطقه بیشتری از AP (پردازنده برنامه) به باتری را پوشش می دهد که همین عامل انتقال حرارت را بهبود می بخشد. باید خاطر نشان کنیم که محفظه بخار این گوشی، از جنس فولاد دو لایه ضد زنگ است که نسبت به قبل نازک تر و بادوام تر شده است. این سیستم خنک کننده در نهایت به یک ورق گرافیتی گسترده ختم می گردد که که حرارت را از محفظه بخار خارج می نماید.

همان طور که می دانید، دیروز در رویداد گلکسی آنپکد، سامسونگ از سری نو گلکسی S22 و گلکسی تب S8 رونمایی کرد. قدرتمندترین گوشی سامسونگ یعنی نسخه اولترا از قابلیت های فوق العاده ای بهره می برد که قطعا نظر بسیاری از کاربران سامسونگ را به خود جلب خواهد نمود. برای یادآوری بد نیست بگوییم که این غول پرچم دار از نمایشگر 6.8 اینچی سوپر امولد بهره می برد که مبتنی بر رزولوشن 1440 در 3080 و رفرش ریت متغیر تا 120 هرتز است. بعلاوه حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1750 نیت می رسد. بر روی پنل پشتی و جلویی این گوشی شیشه محافظ گوریلا گلس ویتکوس پلاس تعبیه شده که مقاومت این دو بخش را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.

پر واضح است که سامسونگ می خواهد بزرگ ترین، پیشرفته ترین و گران ترین نسخه از سه نسخه اصلی S22 عنوان پرفروش ترین گوشی این سری را هم مال خود کند. بعلاوه غول فناوری کره ای با عرضه این محصول که مجهز به قلم S-Pen است، احتمالا می تواند هواداران گلکسی نوت را هم راضی نگه دارد. این قلم S-Pen با سایر قلم هایی که پیش از این در گوشی های شرکت استفاده می شدند فرق دارد، زیرا سامسونگ اعلام نموده که در این گوشی مقدار تاخیر قلم به فقط 2.8 میلی ثانیه رسیده و این یعنی نسبت به نسل قبلی تجربه کاربری بسیار مجذوب کننده تری ارائه می نماید.

طبق ادعای بسیاری از تحلیلگران، این گوشی هوشمند قدرتمندترین و باکیفیت ترین سیستم دوربین در بین گوشی های اندرویدی را به همراه دارد که قطعا می تواند تحسین کاربران را برانگیزد. سیستم دوربین چهارگانه این پرچم دار از لنز اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم 3 برابری و دوربین پریسکوپی 10 مگاپیکسلی با زوم 10 برابری تشکیل شده است. در کنار این دوربین ها یک سیستم فوکوس اتوماتیک لیزری دیده می گردد. در حفره نمایشگر آن هم یک دوربین 40 مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس های سلفی را بر عهده دارد.

علاوه بر این ها، سامسونگ از فناوری های نوی در دوربین این گوشی هوشمند بهره برده است. غول فناوری کره ای سال جاری تمرکز خود را روی مقوله هوش مصنوعی قرار داده تا بتواند کیفیت تصاویر خود را با نرم افزار افزایش دهد. تکنولوژی نوی که سامسونگ برای ارتقاء کیفیت عکاسی در شب طراحی نموده، Nightography نام دارد که به صورت اتوماتیک برترین فریم را برای ثبت تصویر انتخاب می نماید. این فریم انتخابی به لنز اجازه می دهد نور بیشتری را جذب کند تا تصویر ثبت شده بیشترین مقدار جزئیات را داشته باشد. این یک نسخه پیشرفته تر از کاری است که دوربین گوشی ها در حالت شب انجام می دهند. بعلاوه نباید از قابلیت Auto Framing دوربین این گوشی به سادگی عبور کرد که با استفاده از دوربین اولترا واید می تواند فریم عکس را برای قراردادن تعداد نفرات زیاد تنظیم کند.

منبع: Sammobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی S22 اولترا به لطف فناوری تازه انتقال گرما مشکل داغ شدن نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S22 اولترا به لطف فناوری تازه انتقال گرما مشکل داغ شدن نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید