گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد Note Edition

به گزارش وبلاگ پاییز، اخیراً اطلاعات یک ثبت اختراع تازه از شرکت Samsung Display به بیرون درز نموده که نشان می دهد این شرکت در حال توسعه یک گوشی تازه با قابلیت رول شدن صفحه نمایش است که این اطلاعات به وسیله یک گرافیست سرشناس مورد استفاده قرار گرفته و حاصل کار انتشار چندین تصویر سه بعدی از این گوشی آینده سامسونگ بوده است.

گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد Note Edition

به گزارش وبلاگ پاییز، سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، اخیراً نسل سوم گوشی های تاشو خود را با نام های Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 روانه بازار نموده است، اما به نظر می رسد که این شرکت برنامه ویژه ای برای توسعه گوشی های تاشوی خود دارد. این سازنده کره ای تا به امروز چندین ثبت اختراع نو در زمینه گوشی های تاشو را دریافت نموده که آخرین نمونه آن ها مربوط به یک گوشی مجهز به یک قلم استایلوس مبتکرانه است. اطلاعات این ثبت اختراع حالا مورد استفاده گرفیست مشهور Technizo Concept قرار گرفته تا تصاویر سه بعدی از این گوشی نو که Samsung Galaxy Z Fold Note Edition نامیده می گردد، را به نمایش بگذارد.

بر اساس اطلاعات ثبت اختراع، هنگامی که گوشی Galaxy Z Fold Note Edition باز می گردد، این دستگاه میزان صفحه نمایش مشابه Samsung Galaxy Z Fold 3 را ارائه می دهد. با این حال، هیچ صفحه نمایش جداگانه ای در دسترس نیست و در عوض، سامسونگ از یک صفحه نمایش دور بسته با مدل ثبت شده استفاده می نماید که می تواند در اطراف محفظه پیچیده گردد. این صفحه نمایش در فشرده ترین شکل خود، تمام قسمت جلویی، سمت راست و نیمی از پشت سطح صفحه را تشکیل می دهد؛ بنابراین از نظر داخلی، این یک صفحه نمایش انعطاف پذیر، مشابه آنچه که در مورد سری های فعلی گوشی های Z Fold دیده ایم، نیست.

این طرح البته مزایا و معایب زیادی دارد. اگر از معایب آغاز کنیم باید اشاره نموده که، چون این گوشی از صفحه نمایش تاشو خارجی بهره می برد، اگر دستگاه را در کیف یا جیب حمل کنیم، احتمال آسیب تماشا آن بیشتر است. بعلاوه طراحی قاب برای چنین گوشی پیچیده ای چندان آسان نخواهد بود. با این حال، مزایایی هم وجود دارد، زیرا، چون در هنگام تا شدن دو محفظه روی هم قرار نمی گیرند، این تلفن هوشمند هم سبک تر و هم نازک تر از Fold خواهد بود. علاوه بر این، فراوری این محصول به احتمال زیاد مقرون به صرفه تر است که منطقاً قیمت فروش پایین تری هم در پی خواهد داشت. اما مزیت بارزتر دیگر این است که چنین طراحی می تواند به راحتی امکان استفاده از قلم الکترونیک را برای این گوشی فراهم کند و به همین علت است که نام Galaxy Z Fold Note برای آن انتخاب شده است.

در واقع، سامسونگ برای قرار دادن این قلم الکترونیک از محفظه های مرسوم در سری Galaxy Note استفاده ننموده بلکه برای قرار دادن قلم دو برش در پشت صفحه نمایش دور تا دور ایجاد نموده است. در این طراحی وقتی صفحه نمایش گوشی تا می گردد، قلم در مکان خود قفل می گردد و وقتی صفحه نمایش باز گردد، به لطف نگهدارنده های آهن ربایی، قلم کماکان در جای خود باقی می ماند. این یک راهکار ایده آل است چرا که به راحتی می توانید قلم را بدون احتیاج به لوازم جانبی اضافی، ذخیره کنید.

در مورد دوربین ها هم باید گفت که در تصاویر نو ما شاهد دو دستگاه با دوربین های متفاوت هستیم. به گزارش وبلاگ پاییز، دستگاه اول از دوربین جلوی زیر نمایشگر بهره می برد، اما دستگاه دوم از دوربین دو سوراخ پانچ که در سمت راست بالای صفحه انعطاف پذیر قرار گرفته، استفاده می نماید. هنگامی که گوشی باز می گردد، می توان از این دوربین دوگانه به اسم دوربین سلفی برای برقراری تماس های ویدئویی استفاده کرد. با تا شدن، دوربین دوگانه به عقب حرکت می نماید و به شما امکان می دهد عکس و فیلم بگیرید. اگر سامسونگ بخواهد این مدل را به اسم جایگزینی مقرون به صرفه برای Z Fold عرضه کند، چنین ابتکاری می تواند راهکار مناسبی باشد.

منبع: LetsGoDigital

نوشته: مصطفی جرفی-وبلاگ پاییز

منبع: فرارو

به "گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد Note Edition" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی سامسونگ گلکسی زد فولد Note Edition"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید