1900 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه یزد مورد پایش سلامت قرار گرفتند

به گزارش وبلاگ پاییز، رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه یزد گفت: در بازه زمانی 30 شهریور تا 4 مهر طرح پایش سلامت جسم، 1900 نفر از دانشجویان کارشناسی ورودی جدید انجام شد.

1900 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه یزد مورد پایش سلامت قرار گرفتند

زهرا نادری نوبندگانی، رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه یزد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ پاییز، در مورد میزان استقبال دانشجویان از مرکز مشاوره دانشگاه در طول سال گفت: در مرکز مشاوره دانشگاه یزد 19 نفر مشاور با تخصص های گوناگون فعالیت می کنند. این افراد از شنبه تا چهارشنبه هر هفته طبق برنامه ریزی معین در مرکز حضور دارند و به طور میانگین روزانه به 20 نفر خدمات مشاوره ای ارائه می نماید. اکثر مراجعان مرکز را دانشجویان تشکیل می دهند و استقبال خوبی از خدمات ارائه شده در مرکز دارند. در عین حال سعی بر آن بوده که از طرق مختلف دانشجویان با مرکز مشاوره دانشگاه بیشتر آشنا شوند و تعداد بیشتری از افراد از این خدمات استفاده کنند.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه یزد در ادامه اضافه کرد: در سال 1398، طی فرآیند ثبت نام 1370 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (مقطع دکتری و ارشد) در طرح پایش سلامت روان و جسم شرکت کردند. همچنین در بازه زمانی 30 شهریور تا 4 مهر طرح پایش سلامت جسم حدود 1900 نفر از دانشجویان کارشناسی جدیدالورود انجام شد و پایش سلامت روان این افراد تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آمار ها نشان دهنده استقبال خوبی از طرح پایش سلامت روان و جسم در مقاطع ارشد و دکتری و طرح پایش جسم در مقطع کارشناسی است در عین حال طرح پایش سلامت روان مقطع کارشناسی همچنان تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نادری نوبندگانی اعلام نمود: افرادی که طبق طرح پایش جسم و روان احتیاج به آنالیز بیشتر دارند از اول آبان و با برنامه ریزی معین جهت مصاحبه و در صورت احتیاج جلسات درمانی به مرکز مراجعه خواهند داشت.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه یزد در مورد لزوم امر مشاوره برای دانشجویان تاکید نمود: همه افراد طی دوران تحصیل می توانند با چالش هایی در محیط خوابگاه و دانشگاه رو به رو باشند. دغدغه های مربوط به دوری از خانواده و چگونگی سازگاری با محیط خوابگاه، برنامه ریزی درسی، افت تحصیلی، و نحوه ارتباط با هم کلاسی ها از جمله مسائلی است که می تواند ذهن دانشجویان را به خود درگیر کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد به دانشجویان و خصوصا ورودی های جدید این است که برای حل مسائل پیش رو از خدمات مشاوره ای و درمانی و نیز کارگاه هایی که در مراکز مشاوره دانشگاه برگزار می گردد حداکثر استفاده را کنند، و از این طریق به بهبود کیفیت زندگی خود در محیط دانشگاه یاری کنند.

نادری نوبندگانی در مورد تمهیدات برقرار شده مشاوره ای برای دانشجویان در سال تحصیلی جدید 99-98 گفت: در امسال مرکز مشاوره در نظر دارد کارگاه های متعددی در زمینه مهارت های زندگی نظیر حل مساله، خودآگاهی، تصمیم گیری، مهارت ارتباطی، مدیریت استرس و مدیریت احساسات و نیز در زمینه برنامه ریزی درسی و جلوگیری از افت تحصیلی، و روش های مطالعه و یادگیری برگزار کند.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت دانشگاه یزد توضیح داد: درصدد هستیم در زمینه گروه های درمانی و مسائلی نظیر افسردگی فعالیت های جدیدی را شروع کنیم. از طرف دیگر کانون های همیاران سلامت روان و بهداشت فعالیت های متنوعی در زمینه اکران و نقد فیلم، مسابقه کتابخوانی، نقد و آنالیز کتاب، و برپایی غرفه به مناسبت های مختلف خواهند داشت که همه این ها در جهت ارتقای سلامت روان دانشجویان عزیز خواهد بود. در کنار این درصدد فعال کردن دفتر خانواده و دانشگاه زیر نظر مرکز مشاوره هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "1900 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه یزد مورد پایش سلامت قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1900 دانشجوی ورودی جدید دانشگاه یزد مورد پایش سلامت قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید