2 میلیون بدهید راننده شوید!، قیمت گذاری هردمبیل کلاس های رانندگی

به گزارش وبلاگ پاییز، تعلیم رانندگی یکی از سخت ترین آموزش هایی است که با جان افراد هم سرو کار دارد. آکادمی های رانندگی با جذب نیرو های کار بلد و ماهر سعی به آموزش مناسب در این حرفه دارند. اخیراً اخباری منتشر شد مبنی بر افزایش نرخ آکادمی های رانندگی، اما وزارت صمت این موضوع را تکذیب کرد؛ در واقع از اسفند سال 1400 نرخ آموزش رانندگی افزایش نداشته است.

2 میلیون بدهید راننده شوید!، قیمت گذاری هردمبیل کلاس های رانندگی

به گزارش توسعه نیوز، نرخ پایین و به صرفه نبودن آموزش این حرفه باعث شده، مربیان آکادمی ها 40 درصد کاهش یابد و این افراد به جای آموزش به کار در اسنپ روی آورند.

نرخ مصوب آموزش رانندگی

نرخ 15 تا 17 ساعت کلاس تئوری 450 هزار تومان لحاظ شده است. 20 تا 25 ساعت کلاس عملی یک میلیون و 350 هزار تومان هزینه دارد با هزینه های جانبی و کتاب در کل 2 تا دو نیم میلیون تومان برای تعلیم آموز هزینه بر می دارد.

با آکادمیی در تهران تماس گرفتیم تا جویای قیمت های آن باشیم. این آکادمی 370 هزار تومان کلاس های تئوری و 2 میلیون و چهارصد هزار تومان کلاس های عملی را قیمت داد که در مجموع بدون هزینه جانبی 2 میلیون و 784 هزار تومان هزینه دارد. نرخ کلاس های غیر حضوری برای افرادی که گواهی نامه دارند 206 هزار تومان است.

در شبکه های مجازی مشاهده می گردد که مربیان تبلیغ آموزش خصوصی می نمایند و نرخ آن ها تا 300 هزار تومان در نوسان است که البته این کار غیر قانونی است و در صورت بروز مشکل جایی برای شکایت این افراد وجود ندارد.

اخیراً خبری مبنی بر افزایش قیمت آموزش رانندگی منتشر شد. توسعه نیوز در این باب با فرهاد حقیقی، رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران به مصاحبه پرداخته است. با ما همراه باشید.

آموزش رانندگی مقرون به صرفه است

فرهاد حقیقی پیرامون افزایش قیمت کلاس های خصوصی گفت: آموزش رانندگی علی رغم اهمیتی که دارد، نرخ گذاری درستی نمی گردد. آموزش رانندگی خدمتی است که هر مصرف نماینده در طول عمر خود تنها 1 بار استفاده می نماید و گواهی نامه می گیرد، اما در سبد خانوار در کنار کالا های استراتژیک و تأثیرگذار و کالا های ضروری نرخ گذاری می گردد. این علت باعث شده تا نرخ تعلیم رانندگی نسبت به سایر مراکز آموزشی در سطح بسیار پایینی قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه نمود: شما اگر یک ساعت کلاس موسیقی را در نظر بگیرید و مقایسه کنید خواهید دید، کلاس موسیقی ساعتی 300 هزار تومان است در حالی که آموزش رانندگی با جان مردم سر و کار دارد ساعتی 80 هزار تومان بود که اخیراً به 103 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران اعلام کرد: به دلایلی که گفته شد کلاس های آکادمی برای مربیان صرف ندارد آن ها در سایت های مجازی تبلیغات می دهند که این کار غیر قانونی است. مربیان در شبکه های مجازی تا ساعتی 300 تومان جذب مخاطب نموده و تعلیم رانندگی می دهند. مردم هم با امید به اینکه، چون قیمت بالاتری دارد و خدمت آموزش آن پیشرفته تر است، از آن استقبال می نمایند.

حقیقی گفت: اخیراً آقای مخبر، معاون اول رئیس جمهور دستور دادند تا نرخ خدمات آموزش رانندگی در اولویت مردم آنالیز گردد، اما تا کنون اقدام نشده است و این صنف همچنان گمنام در دستگاه های دولتی است.

رئیس اتحادیه آکادمی های تعلیم رانندگی تهران با بیان اینکه حتی یک مورد شکایت از گران فروشی آکادمی های رانندگی در تعزیرات حکومتی وجود ندارد، توضیح داد: اسفند سال قبل نرخ آموزش رانندگی 86 هزار تومان برای هر ساعت معین شد که از این 86 هزار تومان، 40 درصد، معادل 30 هزار تومان، سهم آکادمی و ما بقی به طور مساوی به راننده و خودرو اختصاص دارد که سهم هر کدام معادل 28 هزار تومان است.

وی در رابطه با مالیات این صنف اضافه نمود: اتحادیه ما در نرخ گذاری جزء اولویت های اول است، اما در قانون گذاری جایی نداریم. بدون نظر خواهی از صنف ما سال جاری نرخ مالیات را به ضریب 35 افزایش دادند. خدمتی مانند آموزش رانندگی چگونه می تواند 35 درصد ضریب مالیاتی داشته باشد. این عمل اقدامی غیر کارشناسی بود به علت اینکه افراد صنف ما توان پرداخت بعلاوه مالیاتی را ندارند. ما به مالیات حقی کاملاً قائل هستیم، اما به صورت درست و اصولی نه تصمیمی عجیب که اعضا را با مشکل روبرو کند.

حقیقی در سرانجام گفت: مالیات بر عایدی بحث کاملاً منطقی است، اما به این شکل کاملاً سلیقه ای عمل شده است. به طور مثال در یک واحد آموزش ما با شرایط عادی 10 میلیون تومان است در دیگر واحد صنفی 100 میلیون! اما متأسفانه صدای ما به جایی نمی رسد.

منبع: فرارو

به "2 میلیون بدهید راننده شوید!، قیمت گذاری هردمبیل کلاس های رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون بدهید راننده شوید!، قیمت گذاری هردمبیل کلاس های رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید