ورزشگاه یوونتوس ؛ خانه بانوی پیر تورین

به گزارش وبلاگ پاییز، در ادامه معرفی استادیوم های بزرگ جهان در سری مقالات آشنایی با استادیوم خبرنگاران این بار نوبت به استادیوم پرطرفدارترین تیم ایتالیا یعنی یوونتوس رسیده است که در دوره های مختلف استادیوم های خانگی متفاوتی داشته است. اما امروز استادیوم خانگی آن استادیومی با نام استادیوم یوونتوس یا یوونتوس آرنا است و ما قصد داریم در این مقاله آن را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ورزشگاه یوونتوس ؛ خانه بانوی پیر تورین

استادیوم یوونتوس یا یوونتوس آرنا

تورین خانه پیروز ترین تیم ایتالیا، یک شهر فوتبالی که آمیخته با افسانه و تراژدی بوده است. باشگاه های این شهر یعنی یوونتوس با بیشترین قهرمانی در سری آ وتیم تورینو، هردو در دوران مدرنیته استادیوم های جدید خود را به دست آوردند. یووه استادیومش را از یک مکان کم هوادار در حومه شمال شهر به یک استادیوم قابل ستایش تبدیل کرد.

استادیوم یوونتوس (Juventus Stadium) با ظرفیت 41.000 نفر یک نمونه برجسته از زمین هایی است که یک باشگاه ورزشی در ایتالیا در اختیار دارد. نمونه ای مدرن با امکاناتی فوق العاده که بسیاری از باشگاه های دیگر در این کشور به دنبال داشتن مانند آن هستند. بسیاری از تیم ها هنوز در همان زمین های ساخته شده توسط شهرداری بازی می نمایند، که در اصل به زمان موسولینی پیش از جنگ جهانی دوم باز می گردد.

این استادیوم با نام استادیوم یوونتوس جایگزین استادیوم قبلی و مشهور یوونتوس یعنی دل آلپی شده است، استادیومی که از سال 1990 خانه این باشگاه بود (پیش از آن در استادیوم کومانوله تورین بازی می کردند). طرافداران یوونتوس به دلیل مسائل زیادی که استادیوم دل آلپی داشت از جمله فاصله زیاد بین سکوی تماشاچیان و زمین و شرایط جوی نه چندان مناسب آن منطقه هیچگاه شور و هیجان لازم را نداشتند.

در اوایل سال 2003 و پس از آنکه آنها دل آلپی را از شهرداری تورین خریداری کردند(تا قبل از خرید این زمین توسط یوونتوس این استادیوم برای بازی های هردو تیم شهر تورین بود)، باشگاه برنامه ای را برای ساخت یک استادیوم جدید در دستور کار خود قرار داد و آنها برای مدتی به استادیوم المپیک تورین یا همان کومانوله سابق (استادیوم تیم تورینو) رفتند تا استادیوم خانگی آماده گردد.

در سال 2008 استادیوم دل آلپی تخریب شد و خیلی زود پروژه ساخت استادیوم جدید آغاز شد. استادیوم یوونتوس به صورت رسمی در 8 سپتامبر 2011 با بازی میان یوونتوس و تیم انگلیسی ناتس کانتی (نتیجه 1-1) افتتاح شد. دلیل انتخاب ناتس کانتی هم پیوند تاریخی میان دو باشگاه از سال 1903 بود، زمانی که بازیکن انگلیسی یووه به نام جان سویج (John Savage) نمونه ای از پیراهن تیم ناتس کانتی را به یوونتوس آورد و مورد توجه مسئولین نهاده شد و تصمیم گرفتند از این پس لباس راه راه سفید و مشکی را با الگوبرداری از لباس تیم قدیمی ناتس کانتی به تن نمایند.

استادیوم یوونتوس میزبان فینال لیگ اروپا بین بنفیکا و سویا بود که با رجحان تیم اسپانیایی در ضربات پنالتی سرانجام یافت.

راه های دسترسی به استادیوم یوونتوس

استادیوم یوونتوس در شمال شهر تورین، تقریبا 7 کیلومتر از مرکز شهر تورین و ایستگاه اصلی قطار Porta Nuovo فاصله دارد. در واقع استادیوم در جنوب جاده Tangenziale واقع شده است. با خروج از Venaria از بخش شمالی جاده به استادیوم می رسید.

در روزهای مسابقه یک سرویس تراموای مخصوص (خط 9) بین ایستگاه مترو Bernini و استادیوم است. با استفاده از خط یک مترو از ایستگاه های Porta Nuova و Porta Susa می توانید به ایستگاه Bernini برسید.

در روزهای غیر از مسابقه، بهترین روش برای رسیدن به استادیوم اتوبوس است. باید از مرکز شهر (20 Settembre-Bertola) اتوبوس های 72 را در راستا Bruno Sper یا Picco سوار شوید. این راستا حدودا 40 دقیقه طول می کشد. سپس باید در ایستگاه دل آلپی پیاده شوید. هردو اتوبوس هم از ایستگاه Porta Susa عبور می نمایند.

آدرس استادیوم: تورین، Corso Gaetano Scirea 50 .

اقامتگاه، غذا و نوشیدنی در نزدیکی استادیوم یوونتوس

استادیوم یوونتوس در حومه شهر تورین در یک منطقه مسکونی آرام واقع شده است. یوونتوسی ها یا بیانکونری ها همراه با استادیوم جدیدشان، یک مرکز خرید (مرکز خرید Area12) را هم افتتاح نموده ند، که دارای تعدادی مرکز فروش غذا نیز هست. جدا از این مرکز گزینه های دیگری نیز برای غذا و نوشیدنی در اطراف استادیوم وجود دارد .

هتل تازه تاسیس مستر(Master) در کنار استادیوم واقع شده است که قیمت های مقرون به صرفه ای هم دارد. هتل گالانت(Galant)، هتلی در کنار جاده و نزدیک به جاده Tangenziale یک انتخاب دیگر است. که کمی دورتر از استادیوم قرار گرفته است امابرای اشخاصی که وسیله نقلیه دارند می تواند مناسب باشد. برای اطلاع از تمامی هتل های نزدیک به استادیوم به این سایت مراجعه کنید.

به هرحال، اگر شما قصد دارید بیشتر از یک روز را در تورین سپری کنید، بهتر است که هتلی در مرکز شهر را برای اقامت انتخاب کنید. هتلی نزدیک به ایستگاه Porta Susa می تواند از لحاظ رفت و آمد انتخاب مناسبی باشد، و البته انتخاب های دیگری نیز در نزدیکی ایستگاه های اصلی تورین مانند ایستگاه Porta Nuova وجود دارند.

بلیط بازی های یوونتوس

شما بلیط تماشای بازی را می توانید به صورت آنلاین از Listicket یا حتی از سایت رسمی باشگاه خریداری کنید. برای انتخاب بخش های خاص، داشتن کارت هواداری (Tessera del Tifoso) الزامی است. در استادیوم هم باجه های بلیط فروشی ، دو باجه در ورودی سی (ingresso C)، یکی ورودی بی (ingresso B) و سه تا در ورودی های D،E و F در Druento وجود دارند (البته اگر بلیطی برای خرید وجود داشته باشد!). شما برای خرید بلیط به کارت شناسایی احتیاج دارید.

تمامی بلیط های بسیاری از

نرخ بلیط بازی های مختلف متفاوت است اما، معمولا از 30 یورو برای یک جایگاه در پشت هر کدام از دروازه ها تا 90 یورو برای جایگاه هایی که در مرکز و در طول زمین قرار دارند متغیر است.

استادیوم یوونتوس خانه موزه یوونتوس نیز است، که تاریخچه باشگاه را در آن می توانید مشاهده کنید. بعلاوه باشگاه راهنمای تور استادیوم را که شامل بازدید از رختکن ها، تونل عبور بازیکنان و بخش رسانه ای است را هم سازماندهی نموده است.

موزه در تمامی روزهای هفته به جز سه شنبه ها از سات 10:30 صبح تا6 بعداز ظهر و در آخر هفته ها تا 7:30 بعداز ظهر باز است.

تور باشگاه در روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و آدینه در ساعت 11 ، 12:30 ، 2:45 بعدازظهر و 4:15 بعداز ظهر آغاز می گردد. در آخر هفته ها و تعطیلات عمومی هر 1 ساعت و نیم یکبار آغاز می گردد از ساعت 11 صبح تا 5:30 عصر . بعلاوه به وسیله سایت رسمی باشگاه نیز می توانید از ساعت های دقیق آگاه شوید. در روزهای مسابقه هیچ توری وجود ندارد.

منبع: کجارو

به "ورزشگاه یوونتوس ؛ خانه بانوی پیر تورین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه یوونتوس ؛ خانه بانوی پیر تورین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید