دریافت نخستین نشان 5 ستاره به وسیله فرودگاه رم برای مقابله با کرونا

به گزارش وبلاگ پاییز، فرودگاه بین المللی داوینچی رم پیروز شد تا نشان برترین عملکرد را برای مقابله با ویروس کرونا در میان فرودگاه های کشورهای اروپایی به دست بیاورد.

دریافت نخستین نشان 5 ستاره به وسیله فرودگاه رم برای مقابله با کرونا

ایتالیا در ماه های اول سال 2020، یکی از نقاط قرمز شیوع بیماری همه گیر کرونا در دنیا بود و شرایطی بحرانی داشت. تمام کشور در شرایط قرنطینه قرار گرفته بود و مرزهای ایتالیا به روی تمام گردشگران بسته شد؛ بعلاوه، شهروندان ایتالیایی حق سفر کردن و حتی خروج از خانه را نداشتند.

فرودگاه فیومیچینوی رم که با نام فرودگاه بین المللی داوینچی نیز شناخته می گردد، پیروز شده است تا اولین نشان پنج ستاره برای مقابله با کووید 19 در دنیا را از اسکای ترکس (Skytrax) دریافت کند. اسکای ترکس یک سازمان بین المللی صنایع فرودگاهی است که شرایط فرودگاه ها را ارزیابی می نماید و به آن ها رتبه می دهد.

اسکای ترکس در گزارش خود اعلام نموده است که این رتبه بندی را بر اساس ترکیبی از آنالیز های بازدهی رویه معمول فرودگاه، تجزیه و تحلیل مشاهدات بصری و تست های نمونه برداری ATP انجام داده است. تست ATP یا آدنوزین تری فسفات، آزمایشی است که در طی آن میکروارگانسیم های زنده در حال رشد به سرعت به وسیله ردیابی آدنوزین تری فسفات شناسایی می شوند.

فرودگاه داوینچی رم در تاریخ یکم سپتامبر (1 1 شهریور)، یک محوطه به مساحت 7000 فوت مربع (650 متر مربع) را به عنوان مرکز تست بیماری کووید 19 با مدیریت مشترک با سازمان صلیب سرخ ایتالیا باز کرد. اسکای ترکس اظهار کرد که این فرودگاه، نشان پنج ستاره مقابله با کووید 19 را به علت دارا بودن تابلوها و علائم خوانا به چند زبان مختلف، قوانین سختگیرانه برای پوشیدن ماسک، کارمندان حاضر با رعایت تمام اصول بهداشتی و تلفیق کلیه پروازهای ورودی و خروجی به یک ترمینال برای ردیابی آسان تر دریافت نموده است.

اسکای ترکس تا به امروز فقط فرودگاه های اروپایی را رتبه بندی و نشان سه ستاره مقابله با کووید 19 را به فرودگاه های مالاگا کاستا دل سول (AGP) در اسپانیا، فرودگاه نیس کوت دازور (NCE) در فرانسه و هیترو لندن (LHR) در انگلستان اعطا نموده است.

طبق سیستم رتبه بندی اسکای ترکس، نشان پنج ستاره بیانگر استانداردهای بسیار بالای روش های تمیزکاری و نگهداری فرودگاه است، در حالی که نشان چهار ستاره، سطح خوب و نشان سه ستاره سطح میانه فرودگاه را نشان می دهند. نشان دو ستاره، پایین ترین رتبه موجود برای یک فرودگاه نیز به این معنا است که پروتوکل های فرودگاه برای مقابله با بیماری کووید 19، احتیاج به تغییر دارند و باید روی آن ها کار بیشتری انجام گردد.

منبع: کجارو / travelpulse.com

به "دریافت نخستین نشان 5 ستاره به وسیله فرودگاه رم برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت نخستین نشان 5 ستاره به وسیله فرودگاه رم برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید