ماشین تازه ایران خودرو که از دیروز ستاره فضای مجازی شده ، عکس

به گزارش وبلاگ پاییز، کمتر علاقه مند خودرویی پیدا می گردد که از دیروز داستان ری رای برقی ایران خودرو را در فضای مجازی نخوانده باشد اما بیش از داستان اگزوز درباره این خودرو چه می دانیم؟

ماشین تازه ایران خودرو که از دیروز ستاره فضای مجازی شده ، عکس

امیرمسعود عابدین: متناسب با تغییرات روز صنعت خودروی دنیا و بعلاوه واردات خودروهای برقی و هیبریدی به ایران، ایران خودرو و سایر خودروسازان در صدد معرفی و فراوری خودروهای برقی خود هستند. یکی از دستاوردهای ایران خودرو در زمینه ماشین های برقی، معرفی مدل الکتریکی ری را است. در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که همچنان در حال برگزاری است، ایران خودرو در کنار معرفی تارای برقی، از ری را برقی نیز رونمایی کرد. ری را در حال حاضر، پرچمدار و مهم ترین محصول ایران خودرو به شمار میرود و این شرکت تمام کوشش خود را می نماید تا حضور موفقی در سگمنت کراس اوورها داشته باشد.

ری را یا پروژه K125، بر مبنای پلت فرم نسل دوم پژو 2008 ساخته و طراحی شده است. پژو 2008 فقط در نسل اول در بازار ایران حضور داشت، اما اینکه ایران خودرو چگونه پلت فرم نسل دوم را که هیچ وقت وارد ایران نشد، خریداری، و بر مبنای آن خودرو طراحی نموده، خود جای سئوال است. علاوه بر تفاوت قوای محرکه این مدل با ری را بنزینی، از لحاظ ظاهری هم اختلافاتی بین این دو مدل وجود دارد.

در سراسر خودرو، تریم رنگی آبی دیده می گردد که نشان دهنده برقی بودن ری را است. در نمای جلو، قسمت جلوپنجره به شکل نسبتا خوبی بسته طراحی شده و تناسب خوبی با سایر اجزا دارد.

قسمت عقب آن به جز اضافه شدن نوشته EV به گوشه سمت چپ، تغییر دیگری ننموده است. نکته ای باعث ایجاد حواشی بسیاری شده، مربوط به دیفیوزر خودرو در این قسمت است. در خودروهای برقی هیچ اثری از اگزوز وجود ندارد، اما اینکه در ری رای برقی، هنوز سر اگزوزها برداشته نشدند، خود جای تعجب دارد.

اگر هم ایران خودرو به جهت اسپرت بودن ری را این کار را نموده، باز هم عجیب است، چرا که هیچ خودروسازی در دنیا برای حفظ اسپرت بودن خودروی برقی خود، سر اگزوزها را حذف ننموده است!

البته باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این خودرو نسخه آزمایشی پیش از فراوری بوده و نباید به منزله مدل نهایی به آن نگاه کرد.

  • جزئیات مهم درباره ری را / اولین کراس اور ایران چیست؟

  • نسل نو محبوب ترین تویوتای بازار ایران/ پرفروش ترین سدان آمریکا/ عکس

در نمای داخلی، همان عناصر آبی و سفید که یادآور برقی بودن ری را است، وجود دارد. امیدواریم که این تریم رنگی در نسخه فراوریی هم وجود داشته باشد، چرا که ظاهر مجذوب کننده و شکیلی به کابین ری را داده است.

امکانات ری را برقی نسبت به مدل بنزینی تفاوتی نخواهد داشت. سنسور نور و باران، چهار کیسه هوا، سانروف، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، دنده پشت فرمان، شارژر بی سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، گرم کن و تنظیم برقی صندلی های جلو، فرمان کمکی برقی، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، تنظیم حالت رانندگی، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سرازیری و سربالایی و... از جمله امکانات حاضر در این خودرو هستند. البته امیدواریم که در آینده از این سطح از امکانات کاسته نگردد.

در نسخه برقی ری را از پیشرانه برقی با توان 161 اسب بخار و گشتاور نهایی 300 نیوتن متر استفاده شده است. ظرفیت باتری های این خودرو 53 کیلووات ساعت اعلام شده که با شارژرهای خانگی به مدت زمان 10 ساعت به طور کامل شارژ می شوند.

یکی از موضوعات مهم در تمامی خودروهای برقی مقدار پیمایش این خودروها با یکبار شارژ است. ری را برقی بر اساس استاندارد NEDC می تواند 420 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند که عدد قابل قبولی برای این خودرو به شمار میرود. البته باید به این نکته نیز اشاره نمود که این عدد و ارقام ها بر اساس شرایط استاندارد اعلام می شوند و مسلما مقدار پیمایش این خودرو در واقعیت، کمتر از عدد اعلام شده خواهد بود.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ پاییز مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ماشین تازه ایران خودرو که از دیروز ستاره فضای مجازی شده ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماشین تازه ایران خودرو که از دیروز ستاره فضای مجازی شده ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید